تهديد علني شهروندان سوري به قتل عام

تهديد علني شهروندان سوري به قتل عام
جمعه 1 دی 1391 - 20:16

افراد مسلح در سوريه موسوم به ارتش آزاد، اهالي المسميه در منطقه الصنمين استان درعا را هوادار نظام بشار اسد رييس جمهور سوريه، ناميدند و سه روز به آنها براي ترك شهر مهلت دادند.

به گزارش روز جمعه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، چنين طرحي نشانه همسويي باندهاي مسلح شوراي ملي و ائتلاف سوريه با طرح آمريكا، فرانسه، كشورهاي عرب حوزه خليج فارس و تركيه به منظور وادارساختن مسيحيان به مهاجرت از سوريه است.
اينگونه اقدام ضد حقوق بشري در حالي صورت مي گيرد كه جمعيت اين شهر 5 تا 6 هزار نفر است.
همچنين گروهكهاي ارتش آزاد در تلاش براي تصرف شهرهاي مسيحي نشين محرده و السقيلبيه در ريف حماه شمالي هستند كه در حومه آن علويها ساكنند.
محرده زادگاه آگناتيوس چهارم هزيم اسقف كليساي انطاكيه و روم ارتدكس مشرق زمين است كه هفته گذشته درگذشت لذا مخالفان نگرانند درگيري هاي سابق ميان سني ها و علويها به منازعه طايفه اي بزرگ بانجامد.  
شهر كفربو با 25 هزار  نفر و روستاي ايو با جمعيتي حدود سه هزار نفر در منطقه ميان رستن، تلبيسه و فرودگاه نظامي حماه از ديگر اهداف ارتش آزاد است كه پر از جنگجويان پاكستاني، افغان، چچن و عرب است.  
افراد مسلح ارتش آزاد در ماه مه روستاي قسطل البرج نزديك السقيلبيه را اشغال و پس از اخراج اهالي آن، منازل و املاكشان را به مقر نظامي تبديل كردند. 
ائتلاف سوريه و شوراي ملي از طريق ارتش آزاد سياستي اعلام نشده در زمينه پاكسازي سوريه از مسيحيان را اجرا مي كنند.
در اين راستا، دهها هزار مسيحي حمص و منطقه القصير در ريف حمص تاكنون مجبور به مهاجرت شده اند. 
كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به ويژه فرانسه و سوئد به سفارتخانه هاي خود در سوريه (قبل از بسته شدن)، بيروت و امان دستور داده اند تسهيلات لازم به منظور تشويق مسيحيان به ترك سوريه را فراهم كنند موضوعي كه باعث تنش بين آگناتيوس چهارم هزيم اسقف كليساي انطاكيه و روم ارتدكس مشرق زمين، و سفير فرانسه در دمشق در اوايل امسال شد. 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها