خشم نمايندگان الجزاير از سخنرانی اولاند

خشم نمايندگان الجزاير از سخنرانی اولاند
جمعه 1 دی 1391 - 22:51

الجزاير (العالم)- نمايندگان الجزاير از سخنراني فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه درپارلمان كشورشان و خودداري وي از عذرخواهي از مردم الجزاير به خاطر جنايت هاي پاريس در دوران اشغال واستعمار الجزاير به شدت انتقاد كردند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبكه خبري العالم از الجزاير اين نمايندگان افزودند: در سخنراني اولاند در پارلمان الجزاير هنوز تفكر استعماري و سلطه جويي فرانسه به چشم مي خورد و عليرغم بيداري وجدان مردم فرانسه مقامات اين كشور به جنايتهايي كه  در حق مردم الجزاير مرتكب شده اند اعتراف نكرده و هيچ كس به خاطر آن عذرخواهي نمي كند.
آنها خاطرنشان كردند كه رييس جمهوري فرانسه فقط به زشتي جنايتهاي استعماري فرانسه و رنج هايي كه براي مردم الجزاير به وجود آورده اشاره و آن را ويرانگر و خشن توصيف كرد، در حالي كه اينگونه سخنان نمي تواند تجاوزهاي اين كشور در حق مردم الجزاير را در طول 130 سال كشتار ،جنايتها و بدرفتاري توجيه كند .      
"موسي عبدي" يكي از نمايندگان الجزائر به العالم گفت: اولاند به هنگام سخنراني سياسي درباره جنايتهايي كه فرانسه در حق مردم الجزائر در دوره استعماري انجام داده و كشتارهاي سال 45 در دوره انقلاب الجزاير، بسيار آرام بود و لحني نرم داشت و رسما به اين جنايتها اعتراف نكرد.
همچنين ديگر نمايندگان الجزاير افزودند كه اعترف به جنايتها توسط  مقامات فرانسه استعمارگر، گام مثبتي است اما با انتظارات مرم الجزاير و آمال آنان فاصله زيادي دارد و اين نوع عذر خواهي اعتراف غير رسمي پذيرفته نيست.
از سوي ديگر تنظيم كنندگان  پيش نويس لايحه مجرم دانستن استعمارگر فرانسه بر ضرورت ارائه اين پيش نويس به دفتر پارلمان و  بررسي و تصويب آن تاكيد كردند.
رييس جمهوري فرانسه چهارشنبه در راس هياتي 200 نفره متشكل از شخصيت هاي سياسي ،اقتصادي و رسانه اي  وارد پايتخت الجزاير شد.
12/12- tok
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها