اول حقوق بشر: بحرین پرونده خوبی ندارد

اول حقوق بشر: بحرین پرونده خوبی ندارد
شنبه 2 دی 1391 - 11:05

سازمان موسوم به "اول، حقوق بشر" با اشاره به اخراج هزاران کارگر و کارمند بحرینی تأکید کرد، پرونده دولت این کشور در زمینه اجرای توصیه‌ها برای بهبود اوضاع، در وضعیت مناسبی نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان "اول، حقوق بشر" در بیانیه ای با اشاره به توصیه های این سازمان در گزارش قبلی، نقض حقوق اعضای اتحادیه های صنفی در بحرین طی یک سال گذشته و اخراج هزاران کارگر و کارمند بحرینی را محکوم کرد.
"براین دالی" عضو این سازمان آمریکایی تأکید کرد: دولت بحرین بر اساس توصیه های اعلام شده در گزارش، باید پس از بررسی همه پرونده های جنایی اعضای اتحادیه های صنفی، اتهاماتی را که با دعوت به خشونت ارتباط نداشت، ساقط می کرد.
دالی خاطرنشان کرد: "مهدی ابودیب" رئیس جمعیت معلمان، یکی از مسئولان اتحادیه های صنفی است که سال قبل بازداشت شد و تحت شکنجه قرار گرفت؛ و اکنون با اتهامات سیاسی در حال سپری کردن 5 سال زندان است.
وی افزود: در این گزارش به جزئیاتی در خصوص برخی موارد نقض حقوق بشر در بحرین اشاره، و بر اساس آن 12 توصیه به دولت بحرین برای تصحیح اشتباهات ارایه شد؛ ولی دولت بحرین در اجرای این توصیه ها پرونده خوبی ندارد؛ به همین دلیل وزارت کار آمریکا باید در نظارت بر پیشرفتها در این زمینه هوشیار باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها