زمینه سازی آمریکا برای دخالت درسوریه

زمینه سازی آمریکا برای دخالت درسوریه
شنبه 2 دی 1391 - 18:45

لندن، العالم - یک فعال حقوقی هشدار داد امریکا تصمیم دارد با گزارشی که از نتایج تحقیق در حوادث سوریه تنظیم کرده، زمینه دخالت خارجی در سوریه را فراهم کند.

رئیس سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس، در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد، هیأت آمریکایی در گزارشی با متهم کردن تمامی طرف ها به اِعمال خشونت مفرط، نظام سوریه را با گروه های مسلح برابر می داند.
"امجد سلفیتی" گزارش امریکایی ها را به منزله چراغ سبزی برای دخالت خارجی دانست که پیش از این به واسطه وجود شورای امنیت، ممنوع و ناممکن به نظر می آمد؛ اما آمریکا با این گزارش سعی دارد شورای امنیت را برای دخالت در سوریه متقاعد کند.
گفتنی است هیات تحقیق امریکایی در گزارش خود، با ابراز نگرانی از کشیده شدن درگیری ها به ورطه جنگ مذهبی، تاکید کرده است که با کوچک تر شدن حلقه جنگ میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح در سال دوم جنگ، این درگیری ها رنگ و بوی طایفه ای و مذهبی به خود گرفته اند.
این گزارش می افزاید: تمامی گروه های سوری با خطر "خروج اجباری از کشور" و یا "ماندن و تحمل خشونت" روبرو هستند. از طرفی، برخی طوایف نیز وجود این گروه ها را خطری علیه خود می دانند؛ از این رو اقلیت های مذهبی نیز وارد صحنۀ نزاع شده اند.
هیات امریکایی در این گزارش تصریح می کند که برخی گروه های مسلح وابسته به جبهه النصره و شماری از عناصر مسلح بیگانه وابسته به جریانهای افراطی هستند، وشماری از این افراد مسلح، از کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا به سوریه امده اند.
امجد سلفیتی، رئیس سازمان عربی حقوق بشر افزود: این گزارش قصد دارد چنین القا کند که حوداث سوریه، جنگ میان مزدوران علیه نظام؛ و یا جنگ نظام علیه گروه های سلفی است؛ و این درحالی است که دولت سوریه از ابتدا اعلام کرد که این جنگ، علیه تروریست هاست که در میان آنها تعدادی سلفی هم هستند که از سوی کشورهای عربی و اسلامی مسلح شده و دست به عملیات های تروریستی می زنند.
سلفیتی خاطرنشان کرد: عملیات های مسلحانه تروریست ها، در واقع تاسیسات زیربنایی، مناطق مسکونی، اقلیت ها و پناهندگان فلسطینی را هدف قرار داده است، و همۀ این اقدامات یک هدف را دنبال می کند و آن نابودی سوریه است.
سلفیتی ادامه داد: گروه های مسلح، از عناصر خارجی و مزدوری تشکیل شده که به صورت غیرقانونی به سوریه آمده و جنگ شبه داخلی را علیه این کشور ساماندهی کرده اند، لذا می بایست جنایات و اعمال خشونت آمیز آنها علیه شهروندان مورد پیگرد قرار گیرد.
سلفیتی با اشاره به نقض آشکار قانون از طرف گروه های افراطی مانند جبهه النصره، حق شکایت از تامین کنندگان مالی و تسلیحاتی این گروه ها - به خصوص قطر و عربستان- را برای دولت سوریه محفوظ دانست.
رئیس سازمان عربی حقوق بشر با اشاره به حمایت دولت سوریه از مقاومت فلسطین و مرزهای این کشور با اراضی اشغالی هشدار داد، هدف از این طرح ضربه زدن به دولت سوریه و تجزیه آن به مناطق مذهبی و از هم گسیخته است؛ این امری به معنای امضای پیمان غیر رسمی صلح با رژیم اشغالگر است.
MKH-21-21:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها