استعفای لیبرمن، مقدمۀ سقوط نتانیاهو

استعفای لیبرمن، مقدمۀ سقوط نتانیاهو
يکشنبه 3 دی 1391 - 14:49

اتهامات وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در زمینه فساد مالی در آستانۀ انتخابات زود هنگام، نخست وزیر این رژیم و سرکرده حزب لیکود را که به ائتلاف دو حزب افراطی لیکود و "اسرائیل خانۀ ماست" برای پیروزی در انتخابات امید بسته بود، برآشفته کرد. بركناري ليبرمن آرايش سياسي كابينه بنيامين نتانياهو را تغيير داده و سقوط نخست وزير رژيم صهيونيستي ازقدرت را تضمين می کند.

به گزارش العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون اسرائیل در این خصوص تصریح کرد: اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل و رئیس حزب "اسرائیل خانۀ ماست"، پس از روبرو شدن با فهرستی از اتهامات در زمینه فساد، به ناچار استعفای خود را اعلام کرد.
وی افزود: در صورتی که لیبرمن استعفاء نمی داد، برایش مشکلات قضایی پیش می آمد و با مشاور قضائی کابینه اسرائیل درگیر می شد.
وی افزود: نتانیاهو رئیس کابینه اسرائیل و رئیس حزب لیکود در این زمینه از لیبرمن حمایت کرد و خواستار تبرئه وی از اتهامات مذبور شد.
"شیلی یحیموویچ" رئیس حزب کار در این خصوص در گفتگو با کانال ده تلویزیون اسرائیل اظهار داشت: لیبرمن شخصی فاسد است و اعتماد مردم را نسبت به نهادهای دولتی و  دموکراسی تضعیف کرد. حمایت رئیس کابینه از وی، تأسف بار است.
گزارشگر اسرائیلی افزود: لیبرمن خواستار تسریع روند محاکمه و پایان دادن به آن پیش از انتخابات است، اما سیر مراحل قضایی وی دست کم 40 روز بطول می انجامد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها