نماينده سوري اظهار تاسف كرد:

گام اردوغان در مسیر ترویج فرقه گرایی

گام اردوغان در مسیر ترویج فرقه گرایی
يکشنبه 3 دی 1391 - 21:16

دمشق (العالم) – يك نماينده پارلمان سوريه از مواضع فرقه گرايانه رجب طيب اردوغان ،نخست وزير تركيه، و دعوت وي به فرقه گرايي و اختلاف افكني در سوريه اظهار تاسف كرد.

شريف شحاده بعد از ظهر يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: از اين كه تركيه به عنوان كشور همسايه سوريه، نخست وزيري با تفكرات فرقه گرايانه دارد و با زبان فرقه اي با سوريه سخن مي گويد، متاسفيم.
نماينده پارلمان سوريه اظهار داشت: اردوغان نخواهد توانست از زير رداي جديد اخوان المسلمين خارج شود و با پايبندي به زبان فرقه اي كه در عصر كنوني جايي در ميان ملل دنيا ندارد، خود را بسيار كوچك كرده است.
وي افزود: اردوغان با زبان فرقه اي سخن مي گويد در حالي كه مي داند ملت سوريه اين زبان را نمي پسندند و نمي خواهد آنرا بشناسد و بياموزد.
شحاده تاكيد كرد: اردوغان با چنين تفكراتي عراق را نيز به داشتن گرايش فرقه اي متهم مي كند در حالي كه اين كشور به كمك ملت ، دولت و مسوولانش بسياري از مشكلات طايفه اي را پشت سر گذاشت. دولت و مسوولان عراق با ايجاد كشوري نوين كه به همه ملت احترام مي گذارد، فرقه گرايي را پشت سر گذاشته اند اما اردوغان به علت وابستگي اش به اخوان المسلمين نمي تواند زبان فرقه اي را كنار بگذارد.
وي ادامه داد: اردوغان توانايي كشور تركيه را در زمينه رهبري جهان اسلام جديد از بين برد زيرا اسير فرقه گرايي است. اردوغان از نظر تفكر و اصول تعامل با جهان اسلام شرايط لازم را ندارد.
اين نماينده پارلمان سوريه گفت: ملت و دولت سوريه درگير جنگ واقعي با گروههاي تروريستي هستند كه در خاك تركيه آموزش مي بينند و اردوغان با اسلحه، پول و اطلاعات نظامي به آنها كمك مي كند.
شحاده تاكيد كرد: اردوغان در حالي دعوت به فرقه گرايي در سوريه مي كند كه ملت سوريه از قرن ها پيش خط بطلان بر فرقه گرايي كشيده و زندگي مسالمت آميز در كنار يكديگر را برگزيده اند.
tt-23-17:46

 
 

پربیننده ترین خبرها