نماينده عراقي:اردوغان تفكرات قرون وسطايي دارد

نماينده عراقي:اردوغان تفكرات قرون وسطايي دارد
يکشنبه 3 دی 1391 - 23:09

بغداد ( العالم ) – رئيس كميسيون فرهنگ و اطلاع رساني پارلمان عراق گفت: رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه تفكرات قرون وسطايي دارد و رؤياي تبديل شدن به سلطان عثماني در سر مي پروراند و با گرايش فرقه اي نفرت آوري در روابط بين دو كشور همسايه مسلمان سخن مي گويد.

علي الشلاه روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اظهارات اخير اردوغان كه دولت عراق را دولتي فرقه اي خواند، خاطرنشان كرد: اردوغان از لحاظ سياسي ورشكسته است و از كشور كوچكي به نام قطر كه بر تركيه و سياست خارجي آن سلطه دارد، دستور مي گيرد.
وي گفت: به حزب حاكم عدالت و توسعه به عنوان اسلامگرايان روشنفكر در تركيه اميد داشتيم اما افرادي فرقه گرا و بيمار از آب در آمدند به طوري كه فردي فرقه گرا كه روز و شب درباره فرقه گرايي در عراق و سوريه سخن مي گويد اين حزب را رهبري مي كند.
الشلاه افزود: دولت عراق دولتي منتخب و مشروع تر از اردوغان است چون اين دولت نماينده همه ملت عراق است. ما دولتي مشاركتي داريم، همچنين دستگاه قضايي عراق مستقل است.
نماينده مجلس عراق با اشاره به فرار طارق الهاشمي معاون تحت تعقيب رييس جمهور عراق به تركيه اظهار داشت: كسي كه اردوغان به وي پناه داده است شخصي جنايتكار و گنهكار است كه عراقيهاي سني و شيعي را به قتل رسانده است.
وي تاكيد كرد: اردوغان با پناه دادن به طارق الهاشمي تروريست در ريختن خون عراقيها شريك است و حمايت وي از چنين تروريستهايي هرگز باعث كوتاه آمدن ما از اجراي عدالت نخواهد شد.  الشلاه گفت: اردوغان، حمد (امير قطر) و آل سعود در عربستان هرگز نخواهند توانست از ما باج خواهي كنند و ما را بترسانند.
رئيس كميسيون فرهنگ و اطلاع رساني پارلمان عراق خاطرنشان كرد: دولت تركيه دولتي نژادپرست است چون كردها در اين كشور از حقوق خود برخوردار نيستند. هيچ كس باور نمي كند كه كسي كه كردها را در تركيه مي كشد و رهبر آنها را به زندان مي اندازد طرفدار كردهاي عراق باشد.
الشلاه ادامه داد: اوضاع عراق جهت گيري خوبي دارد و امروز برخي افراد شجاع در فهرست العراقيه (فهرست طرفدار الهاشمي) به اتهامات غير واقعي تركيه به عراق در خصوص طارق الهاشمي و رافع العيساوي (وزير دارايي عراق) كه برخي محافظانش در جنايتهايي ضد بيگناهان دست داشتند، به طور جدي پاسخ دادند.
وي افزود: هدف از رسيدگي به اتهامات طارق الهاشمي و رافع العيساوي اجراي عدالت است نه هدف قرار دادن افراد يا گروهي خاص زيرا قربانيان اين افراد فقط از شيعيان نيستند بلكه بيست خانوار از استان الانبار به علت كشته شدن فرزندانشان، ضد الهاشمي و العيساوي شكايت كرده اند.
الشلاه گفت: چنانچه اردوغان اين شيوه را ادامه دهد ما مانع فعاليت شركت هاي تركيه اي در عراق خواهيم شد. چون نمي خواهيم به شكوفايي اقتصادي كشوري كه از پشت به ما خنجر مي زند كمك كنيم.
tt-23-17:40
 

پربیننده ترین خبرها