دلارهای حامیان تروریست ها، عامل تقویت لیره سوری!

دلارهای حامیان تروریست ها، عامل تقویت لیره سوری!
دوشنبه 4 دی 1391 - 21:00

العالم، دمشق- ورود دلارهای فراوان حامیان گروه های تروریست به سوریه برای پرداخت حقوق مزدوران در این کشور و تبدیل آن به لیره سوریه، باعث شده تا پول رایج این کشور پس از چند ماه کاهش ارزش به قیمت واقعی اش نزدیک شود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سران گروه های مسلح مخالف در منطقه دیرالزور در شرق سوریه دلارهای خود را به لیره تبدیل می کنند تا حقوق شبه نظامیان مزدور تحت امر خود را بپردازند.
صراف های سوری می گویند که ورود مقادیر قابل توجه ارز به منطقه دیرالزور باعث افزایش حداقل 10 درصدی قیمت لیره در بازار سیاه ارز در ماه جاری شده است. 
لیره سوریه با آغاز بحران این کشور در ماه مارس 2011 نیمی از ارزش خود را از دست داد، اما اکنون به تدریج ارزش واقعی خود را بازمی یابد که این امر در دمشق قابل مشاهده است.
"عبدالله ابوسلوم" صاحب یک صرافی در دمشق که دفتری نیز در دیرالزور دارد، می گوید: دلارهایی که به گروه های مسلح مخالف نظام پرداخت می شود، یکی از عوامل رونق بازار ارز و افزایش ارزش لیره شده است و اکنون دلار با قیمت بسیار مناسب در بازار وجود دارد .
یک کارمند بانک در دمشق نیز معتقد است: پولی که برای گروه های مسلح فعال در دیرالزور فرستاده می شود، یکی ازعلل ثبات ارزش لیره است. دستمزد گروه های مسلح به دلار فرستاده می شود که این امر باعث افزایش دلار در بازار و مانع کاهش بهای لیره شده است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها