گاردین: سامانه دفاع هوایی سوریه بسیار قدرتمند است

گاردین: سامانه دفاع هوایی سوریه بسیار قدرتمند است
دوشنبه 4 دی 1391 - 21:18

یک روزنامۀ انگلیسی از حضور کارشناسان روسی در سوریه برای تقویت و روزآمد کردن سامانه های دفاع هوایی ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) نوشت: مشاوران نظامی روسیه برای توسعۀ موشک های زمین به هوای سوریه در این کشور مستقر شده اند. روسیه با آغاز بحران سوریه در 21 ماه پیش، موشک های زمین به هوا را در اختیار نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه قرار داده و اکنون درپی توسعه آن است.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد: قدرت سامانه های موشکی سوریه به حدی است که غرب برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع یا آغاز کردن حملات هوائی انتقام جویانه باید متحمل هزینه هنگفتی شود و خود را درگیر جنگی طولانی و خطرناک بکند. همچنین مجروح شدن احتمالی مشاوران نظامی روس در حملات غرب پیامدهای ژئوپلتیک پیش بینی نشده ای را به همراه خواهد داشت.
گاردین نوشت: روسیه نظام دمشق را به سامانه های موشکی پیشرفته مجهز کرده، زیرا معتقد است که این سامانه ها مانعی در برابر غرب برای براندازی نظام دمشق و به خطر افتادن سرمایه گذاری های بلند مدت روسیه در سوریه می شود.
این روزنامه مدعی شد: روسیه بزرگترین مرکز شنود الکترونیکی خود را در لاذقیه احداث کرده است.
این روزنامه انگلیسی همچنین به نقل از "جرمی بینی" سردبیر مجله جینز – مجله تخصصی امور امنیت و تروریسم - نوشت: روسیه اخیرا رادار و موشک های " بوک – ام 2 " و " پنتسر – اس 1 " در اختیار سوریه گذاشته است . ناتو این موشک ها را " اس ای – 22 " می نامد. اما هنوز صحت خبر ارسال موشک های جدید دوربُرد " اس – 300 " ساخت روسیه به سوریه تأیید نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها