تفسیر نادرست غرب از توافقات نشست ژنو

تفسیر نادرست غرب از توافقات نشست ژنو
دوشنبه 4 دی 1391 - 23:13

العالم - پژوهشگر سیاسی سوری، گفت: تا زمانی که کشورهای غربی برداشت نادرستی از نشست ژنو ادامه دهند، اخضر الابراهیمی نخواهد توانست در حل بحران سوریه موفق شود

"حميدي العبدالله" روز دوشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: موضوع گفتگوهای اخضر الابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با بشار اسد، چگونگي خروج از بحران و ارائه پيشنهادهایی برای گفتگوهای ملی بود.
 تحلیلگر سیاسی سوری، گفت: با توجه به این که تاکنون هیچ تلاش بین المللی برای توقف فعالیت گروه های مسلح صورت نگرفته و مخالفان با راه حل های سیاسی مخالفت می کنند، نمی توان درباره دست يافتن به مشتركاتي ميان فرستاده سازمان ملل و حكومت سوريه سخن گفت. 
العبدالله درباره اين كه سفر ابراهيمي در چارچوب نشست ژنو است یا خیر، گفت: حكومت سوريه پذيرفته است که دوران انتقال قدرت با توقف خشونت واجراي گفت وگو ميان گروه هاي مختلف سوريه آغاز شود، اما متاسفانه کشورهای غربی برداشت متفاوتی از نشست ژنو برای حل بحران سوریه دارند و تا این برداشت ادامه داشته باشد، اخضر ابراهيمي قادر به اجراي توافقات ژنو نخواهد بود.
وی افزود: طرف هایی که برای ناکامی ماموریت ابراهيمي تلاش مي كنند، درجریان سفر وی به دمشق اخباری را منتشر کرده اند مبنی بر این که وی به بشار اسد پيشنهادهای مشخصي درباره بحران سوريه داده است.
یادآور می شود، تابستان امسال جمعی از کشورهای عربی و غربی و کشورهای تاثیرگذار در سوریه از جمله روسیه و چین، نشستی برای حل بحران سوریه در ژنو برگزار کرده و به توافقاتی دست یافته بودند.
فرستاده سازمان ملل متحد ظهر امروز در دمشق با رئیس جمهور سوریه دیدار؛ و در خصوص همکاری های دوجانبه گفت و گو کرد.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها