تلاش اردوغان برای دامن زدن به اختلافات در عراق

تلاش اردوغان برای دامن زدن به اختلافات در عراق
سه شنبه 5 دی 1391 - 11:07

العالم، بغداد - یک عضو ائتلاف "دولت قانون" در عراق، گفت: اردوغان با حمایت از فهرست العراقیه تلاش می کند تا به اختلافات طائفه ای در عراق دامن بزند.

"سعد المطلبي" دخالت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در امور داخلي كشورش را محكوم كرد و اظهارات وی را به دور از عرف ادبي و ديپلماتيك دانست.
عضو ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به مواضع تفرقه انگيز اردوغان و حمايت از "رافع العيساوي" وزیر دارایی عراق و عضو فهرست العراقيه، گفت: فهرست العراقیه از اشغال مناطق عربی و ترکمن نشین در شمال عراق حمایت کرده و به همین دلیل اردوغان برای دامن زدن به اختلافات طائفه ای از العراقیه حمایت می کند.
اواخرهفته گذشته نیروهای امنیتی عراق 10 تن از محافظین رافع العیساوی وزیر دارایی عراق و از اعضای فهرست العراقیه را به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت کردند؛ اردوغان نخست وزیر ترکیه که پیش از این نیز به طارق الهاشمی معاون فراری اسبق رئیس جمهور عراق که وی نیز متهم به دست داشتن در اقدامات تروریستی است، پناه داده، این بار نیز از نوری المالکی نخست وزیر ترکیه انتقاد و وی را به طائفه گری متهم کرد.
المطلبي، گفت: ترکیه از فهرست العراقیه دفاع می کند تا این فهرست بار دیگر محورهای طائفه گرایی خود را مطرح کند؛ فهرست العراقيه هيچ دستاوردي براي مردم عراق نداشته است و در مسیر جلوگیری از سازندگی و کاهش امنیت فعالیت می کند.
عضو ائتلاف دولت قانون عراق، افزود: علاوه بر ترکیه برخي طرف هاي منطقه اي دیگر مانند قطر، عربستان و آمريكا نمي خواهند عراق موضوع مستقلی داشته باشد و از مدت ها پيش عراق را برای تغییر سیاست هایش در سوریه تحت فشار قرار داده اند.
سعد المطلبی تصریح کرد:دولت عراق با هر رويكرد طايفه اي مخالف است و دولت شیعی سنی است.
24-17:39
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها