توطئه عربستان میان مخالفان سوری خنثی شد

توطئه عربستان میان مخالفان سوری خنثی شد
سه شنبه 5 دی 1391 - 12:10

کمیته ملی هماهنگی مخالفان سوری، محمود مرعی و بسام الملک را از دفتر اجرایی خود برکنار کرد و استعفای دو تن دیگر را نیز پذیرفت و حزب اتحادیه سوسیالیست دموکرات نیز محمود مرعی را از شعبه دمشق کنار گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه خبری الحقیقه به نقل از منابع آگاه در کمیته هماهنگی و حزب اتحادیه سوسیالیست دموکرات خبر داد که این دو جریان، در چند روز گذشته به صورت غیرعلنی با اتخاذ تدابیری، از برگزاری کنفرانسی جدایی طلبانه که قرار بود در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته در قاهره برگزار شود، جلوگیری کردند و توطئه " میشل کیلو " با عروسک گردانی عربستان را خنثی کردند.
بر پایه این گزارش، حزب اتحادیه سوسیالیست دموکرات که یکی از ستون های اصلی "کمیته ملی هماهنگی" مخالفان نظام سوری به شمار می رود، محمود مرعی را از دبیرکلی این حزب در شعبه دمشق برکنار کرد و در این میان کمیته هماهنگی نیز محمود مرعی و بسام الملک را از دفتر اجرایی خود اخراج کرد و استعفای منصور اتاسی و میس کریدیه را پذیرفت و به این ترتیب اتاسی و کریدیه دیگر سخنگوی حزب اتحادیه سوسیالیست دموکرات یا کمیته هماهنگی نخواهند بود و همین مساله سبب شد حامیان برگزاری کنفرانس جدایی طلبانه قاهره، آن را به تعویق انداخته و احتمال دارد این کنفرانس به طور کلی لغو شود.
به گفته منابع آگاه، الملک، مرعی و کریدیه هفته گذشته سعی کردند با سنجش فضا از اعضای کمیته هماهنگی، زمینه پیوستن آنها به کنفرانس جدایی طلبانه قاهره را بررسی کنند، اما از میان 80 عضو، تنها 10 تن از اعضا به آن ها پاسخ مساعد دادند.
در این میان، منابع آگاه از شکل گیری رویکردی برای برکناری محمود مرعی از ریاست سازمان عربی حقوق بشر به سبب ایجاد ارتباط با عربستان خبر دادند.
پایگاه خبری الحقیقه  هفته گذشته فاش کرده بود که میشل کیلو با حمایت عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنفرانس جدایی طلبانه از کمیته هماهنگی است. کیلو قصد داشت با متحد کردن جدا شدگان از این کمیته، تشکل جدیدی به ریاست خودش و با حمایت فراس طلاس و طرف های سعودی و قطری تحت عنوان " تریبون دموکرات " تشکیل دهد به عزمی بشاره نقشی اساسی در سامان دهی این تشکل بدهد.
26
 

پربیننده ترین خبرها