نشست منامه طرح های آمریکایی را بررسی می کند

نشست منامه طرح های آمریکایی را بررسی می کند
سه شنبه 5 دی 1391 - 16:08

العالم - یک کارشناس مصری، گفت: شورای همکاری خلیج فارس در نشست منامه همه توجه خود را به پیگیری طرح های آمریکایی در منطقه معطوف کرده است.

"فاروق العشري" به شبكه خبري العالم، گفت: آمريكا رويكرد کاهش حضور نظامی را در منطقه در پیش گرفته؛ لذا تلاش می کند تا طرح های خود را از طریق گروه های منطقه ای و بین المللی مثل شورای همکاری خلیح فارس پیگیری کند.
کارشناس سیاسی مصری با اشاره به اینکه آمریکا لیبی را با این سیاست هدف قرار داد، افزود:اکنون شورای همکاری خلیج فارس طرح آمریکا را برای حمله به سوریه مد نظر قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه آمريكا نقش شوراي همكاري خليج فارس را مشخص مي كند، تاكيد كرد که آمريكا از حقوق بشر استفاده ابزاري مي كند.
العشری، گفت: كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس در نشست منامه به حل مشكلات ملت ها توجهي نكردند و همه توجه خود را به انتقال ساختار این گروه از شورای همکاری به اتحادیه معطوف کردند که طرحی آمریکایی در خاورمیانه است.
فاروق العشري ابراز شگفتي كرد كه چگونه اين كشورها به دنبال به عضويت در آوردن مغرب و اردن هستند، در حالي كه اگر واقعا به دنبال امنيت باشند، بايد خواهان پيوستن ايران، يمن و عراق به صفوف خود باشند.
21:52.24

 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها