تأکید مخالفان داخلی سوریه بر توقف خشونت

تأکید مخالفان داخلی سوریه بر توقف خشونت
چهارشنبه 6 دی 1391 - 10:21

کمیته هماهنگی ملی گروه های مخالف نظام سوری، بر ضرورت توقف خشونت و برقراری راه حلی سیاسی برای بحران تاکید کرد و تشکیل دولتی انتقالی با اختیارات کامل را خواستار شد

"حسن عبدالعظیم" دبیرکل کمیته هماهنگی مخالفین داخلی سوریه؛ و "رجا الناصر" عضو دفتر اجرایی این کمیته، پس از دیدار با هیئتی از مخالفان داخل سوریه با اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به دمشق، این درخواست را مطرح کردند.
عبدالعظیم تاکید کرد: در این دیدار دیدگاه کمیته هماهنگی درباره تحولات بحران در سوریه و تلاش ها برای یکپارچه سازی مخالفان ارائه شد.
وی افزود: هیئت مخالفان سوری، تلاش هایی که در جهت دستیابی به توافق بین المللی انجام می دهد را به اطلاع ابراهیمی رساند و تاکید کرد که در این مجال برای جلب موافقت روسیه و آمریکا جهت حل بحران نیز تلاش می کنند تا میانه روی پیشه کرده و توقف خشونت ها را در دستور کار قرار دهند و مردم سوریه را از خطر جنگ مسلحانه و خشونت مستمر و ویرانی و آوارگی برهانند.
الناصر نیز تاکید کرد که در این دیدار، دیدگاه ها در خصوص بحران سوریه و راه های جدی برون رفت از آن، به صورت شفاف و صریح مطرح شده است.
وی افزود: کمیته هماهنگی پیشنهادهایی ارائه داد و بر ضرورت توقف هرگونه خشونت برای پایان دادن به رنج و مصیبت های مردم سوریه و نجات آنان از وضع دشواری که به آن گرفتار آمده اند، تاکید کرد.
رجا الناصر خاطر نشان کرد: هیچ راه حلی، پیش از توقف خشونت ها سودمند نخواهد بود. علاوه بر آن باید کابینه ای انتقالی با صلاحیت ها و اختیارات کامل تشکیل شود که کشور را به ساحل امن برساند.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها