نگرانی صهیونیست ها از تغییرات کابینۀ آمریکا

نگرانی صهیونیست ها از تغییرات کابینۀ آمریکا
چهارشنبه 6 دی 1391 - 12:16

حضور شخصیتهای نامطلوب اسرائیل در عرصه سیاسی آمریکا پس از پیروزی مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، افق مه آلودی پیش روی صهیونیست ها ایجاد کرده و طرح های جنگ طلبانه آنها را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "گیل  تماری" گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در واشنگتن، در این خصوص تصریح کرد: "چاک هگل" سناتور سابق و عضو حزب جمهوری خواه، گزینه مطرح اوباما برای تصدی وزارت دفاع آمریکا است.
تلویزیون اسرائیل در همین حال با پخش اظهارات مختلفی از هگل، موضع گیری های وی را در رابطه با اسرائیل و مسأله فلسطین مورد بررسی قرار داد.
هگل در سخنانی که تلویزیون اسرائیل آن را پخش کرد، اظهار داشت: لابی یهودی برای ما باعث نگرانی بسیار است. من بارها به رفتارهای نابخردانۀ آنان اعتراض کرده ام. اقدامات نسنجیده این لابی منافع اسرائیل را در معرض تهدید قرار می دهد.
وی افزود: آمریکا باید به خواسته های عربستان سعودی، مصر، اردن و سایر دوستان خود در منطقه توجه کند. روابط آمریکا با اسرائیل خاص و تاریخی است، اما این رابطه نباید روابط واشنگتن را با جهان عرب و کشورهای اسلامی تخریب کند.
گزارشگر صهیونیست در بررسی مواضع هگل تصریح کرد: از نظر هگل، نزاع فلسطینی ها با اسرائیل اساس مشکلات خاورمیانه است که حل آن، سایر مشکلات را برطرف می سازد.
تماری گفت: با وجود موافقت وی با کمک های آمریکا به اسرائیل، مسؤولین تل آویو وی را از "دوستان نزدیک" اسرائیل نمی دانند. هگل در خصوص برنامه هسته ای ایران با یک دور تحریمات اقتصادی علیه ایران مخالفت کرد و خواستار مذاکره بدون پیش شرط با تهران شد.
گزارشگر اسرائیلی افزود: با وجود انتخاب هگل برای پست وزارت دفاع، وی راهکار نظامی را ابزاری کارآمد برای تحقق اهداف نمی داند.
تلویزیون اسرائیل در ادامه، اظهارات هگل را  در خصوص جنگ سال 33 روزه لبنان در سال 2006 پخش کرد. هیگل در آن سخنان چنین می گوید: عملیات نظامی پی در پی علیه لبنان این کشور را متلاشی می کند و نتیجه ای جز کشتار مردم بی گناه و فروپاشی اقتصاد لبنان و تأسیسات زیربنایی آن نخواهد داشت.
گزارشگر اسرائیلی گفت: موضعگیری هگل در خصوص خاورمیانه تا جایی پیش رفت که وی عملکرد گروه های تروریستی را توجیه کرد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین بخشی از اظهارات هگل را در خصوص عملکرد مقاومت در رویارویی با اشغالگران پخش کرد. هگل در آن سخنان می گوید: زمانی که مردم همه روزنه های امید را بسته می یابند و با یأس روبرو می شوند، راهکار دیگری غیر از این پیش رو نمی بینند. دست مردم فلسطین سال ها است با زنجیر بسته شده است.
گزارشگر اسرائیلی  ادامه داد: هگل همچنین خواستار مذاکرات مستقیم با حماس است. حماس از سوی دولت آمریکا در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است، اما هگل در راستای پیشبرد فرایند سازش، با ارسال نامه ای به اوباما در سال 2009، رئیس جمهور آمریکا را به مذاکره مستقیم با حماس دعوت کرد.
وی افزود: لابی یهودی در آمریکا، برای جلوگیری از روی کار آمدی هگل و تصدی پست وزارت دفاع از سوی وی، هیچ راه حلی ندارد و هر گونه مبارزه و اقدام در این خصوص بی نتیجه خواهد بود. اگر اوباما بخواهد هگل وزیر دفاع باشد، وی وزیر دفاع می شود.
وی خاطر نشان کرد: برخی از اطرافیان هگل در خصوص مواضع وی در زمینه اقدام نظامی علیه ایران می گویند که وی تحت هیچ شرایطی با اقدام نظامی علیه ایران موافقت نمی کند.
 

پربیننده ترین خبرها