"محتسبان" عربستان: قانون فروشندگی زنان را لغو کنید

چهارشنبه 6 دی 1391 - 12:55

200 " محتسب" عربستاني، يك ماه به وزير كار فرصت دادند كه قانون اجازه كار زنان در فروشگاه هاي لوازم آرايش و پوشاك زنانه را لغو كند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "محتسبان" گروهي داوطلب هستند كه با پیروی از افکار تندورانۀ شیوخ سلفی عربستان، مدعی ترويج فضايل در جامعه هستند. این افراد در حالی مخالفت خود را با قانون جدید حضور زنان در فروشگاه های زنانه اعلام کرده اند که حضور زنان برای فروش کالاهای زنانه، می تواند در رعایت اصول اخلاقی نقش داشته باشد.
يكي از محتسبان خطاب به "عادل فقيه" وزير كار عربستان گفت: يا دستور العمل جدید كار زنان را لغو مي كني، يا همان گونه كه وزير سابق را نفرين كرديم، تو را نيز نفرين خواهيم كرد!
وزير كار عربستان بدون توجه به تهديدهاي محتسبان، تاكيد كرد كه به اجراي طرح " زنانه سازي محيط فروشگاه هاي لوازم آرايش و پوشاك زنانه " ادامه خواهد داد.
محتسبان اجازه ندادند وزير كار، چگونگي اجراي اين طرح را براي آنان توضيح دهد و او را به اتخاذ رويكردي مخالف با آموزه هاي انجمن علماي ارشد متهم كردند و طرح او را موجب فسق و فساد دانستند.
وزير كار عربستان تاكيد كرد كه زنان از زمان پيامبر اكرم (ص) اجازه كار داشته اند و اين مساله، تازه نيست. از آن گذشته، در حال حاضر زنان در خيابان ها به دستفروشي مشغول هستند و وزارت كار تنها در صدد سامان دادن به شرايط كار زنان است.
فقيه در پايان به محتسبان گفت كه اگر اعتراضي دارند، آن را از طريق قوه قضائيه بر ضد وزارت كار مطرح كنند و تصميم قوه قضائيه، فصل الخطاب خواهد بود.
اختلاف میان سلفی های تندرو و برخی مقامات معتدل و میانه رو در ساختار اداری و اجرایی عربستان، هر از چندی، چنین چالش هایی را پدید می آورد. مخالفت سلفی ها با حضور زن در جامعه در حالی شدت می یابد که در تاریخ صدر اسلام نیز زنان، در مهمترین عرصه های اجتماعی و سیاسی (از جمله غزوات و جنگ های مسلمانان) در کنار رسول خدا (ص) و اصحاب ایشان حضور مؤثر داشته اند.
26
 

پربیننده ترین خبرها