معارض سوری:

حل بحران سوریه نیازمند توافق بین المللی است

حل بحران سوریه نیازمند توافق بین المللی است
چهارشنبه 6 دی 1391 - 16:08

دمشق، العالم - رئیس شورای هماهنگي ملي براي تغيير دموكراتيك سوریه گفت: حل بحران سوریه به توافق منطقه ای و بین المللی نیاز دارد.

"حسن عبدالعظیم"، از رهبران معارضین سوریه عصر سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم،  با اشاره به دیدار روز گذشته خود با  اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، اظهار داشت: اخضر ابراهیمی درصدد ایجاد توافق بین المللی به ویژه میان آمریکا و روسیه، درخصوص بحران سوریه است.
وی افزود: ما دیدگاه های خود را  در خصوص بحرن سوریه در دیدار با اخضر ابراهیمی و هیات همراه انتقال دادیم و نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار بر تلاش همه جانبه برای حل بحران این کشور تاکید کرد.
عبدالعظیم با اشاره به تلاش اخضر ابراهیمی برای حل بحران سوریه اظهار داشت: ابراهیمی هم اکنون نمی خواهد جزئیات اقدامات خود را درخصوص بحران سوریه بیان کند، اما به طور کلی تلاش دارد تا در صحنه بین المللی و به ویژه میان آمریکا و روسیه توافق ایجاد کند که این مساله به توافق میان 5 کشور بزرگ عضو دائم شورای امنیت برای حل بحران سوریه و توقف کشتار مردم منجر خواهد شد.
وی با اشاره به رایزنی این کمیته با ابراهیمی و همچنین ادامه دیدارهای وی با مقامات سوری، گفت: این سومین سفر نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه به دمشق است و دیدارهای وی با مقامات سوری ادامه خواهد یافت و در صورت بروز تحولات جدید، ممکن است خود ابراهیمی یا مختار لمانی معاون وی، با ما ملاقات داشته باشد و ما را در جریان ادامه روند پیگیری ها قرار دهد.
عبدالعظیم افزود: ابراهیمی در حال حاضر در قاهره به سر می برد و در ادامه به ژنو خواهد رفت و برای رسیدن به موضعی شفاف و نهایی و به منظورایجاد توافق میان آمریکا و روسیه، با معاونان وزرای امور خارجه روسیه و امریکا دیدار خواهد کرد که در صورت دستیابی به توافق اولیه، امکان رسیدن به توافق منطقه ای و بین المللی افزایش می یابد.
وی با بیان این که در صورت توافق آمریکا و روسیه، ترکیه، قطر و عربستان نیز از این توافق تبعیت خواهند کرد، اظهار داشت: موضع مخالفان خارجی و کشورهای منطقه و محافل بین المللی در بحران سوریه با یکدیگر مرتبط است.
گفتنی است، اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و هیات همراه، روز دوشنبه در جریان سفر به دمشق، با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و پس از وی با مخالفان داخلی این کشور از جمله شورای هماهنگی ملی دموکراتیک دیدار و گفتگو کرد.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها