گاردین: سومین پیروزی اسلامگرایان مصر رقم خورد

گاردین: سومین پیروزی اسلامگرایان مصر رقم خورد
چهارشنبه 6 دی 1391 - 17:11

یک روزنامۀ انگلیسی، تصویب قانون اساسی جدید مصر در همه پرسی اخیر را سومین پیروزی انتخاباتی گروه های اسلامی از زمان سرنگونی حسنی مبارک نامید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه گاردین در مقاله ای نوشت: گروه های اسلامی مصر از زمان سرنگونی حسنی مبارک و ورود به عرصه سیاسی این کشور، سه پیروزی مهم کسب کرده اند که عبارتند از کسب قریب به 70 درصد آراء در نخستین انتخابات پارلمانی، پیروزی محمد مرسی عضو سابق اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری و تصویب قانون اساسی جدید. تصویب قانون اساسی جدید زمینه را برای برگزاری انتخابات پارلمانی جدید ظرف 2 ماه آینده  فراهم می کند.
 گاردین در ادامه نوشت: تصویب قانون اساسی جدید بیانگر برخورداری محمد مرسی از حمایت مردمی است، ولی نگرانی ها درباره وضعیت اقتصادی مصر همچنان وجود دارد .
این روزنامه انگلیسی افزود: با وجود درگیری های خیابانی خونین ناشی از مخالفت لیبرال ها ، سکولارها و مسیحیان با قانون اساسی جدید، محمد مرسی تأکید می کرد که قانون اساسی حامی حقوق همه اقلیت ها است و در پایان دادن به 2 سال تنش و کشمکش سیاسی و نجات دادن اقتصاد مصر، نقش مهمی خواهد داشت.
این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز در موضع گیری مشابه، با اشاره به همه پرسی قانون اساسی جدید نوشت: قانون اساسی جدید که متحدان محمد مرسی متن آن را تهیه کرده بودند، با رأی مثبت بیش از 63 درصد مردم تصویب شد و این سومین پیروزی انتخاباتی اسلامگرایان مصر از زمان کناره گیری مبارک بود.
هاآرتص یادآور شد که تظاهرات خیابانی مخالفان مرسی اعم از چپگراها، لیبرال ها، سکولارها و مسیحیان برای جلوگیری از تصویب قانون اساسی جدید بی نتیجه بود.  
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها