41کودک فلسطینی قربانی عملیات "ستون ابر"

41کودک فلسطینی قربانی عملیات
چهارشنبه 6 دی 1391 - 18:23

"مرکز دیدبان حقوق بشر اروپایی - مدیترانه ای" با انتشار گزارشی مفصل درباره 41 کودک قربانی عملیات موسوم به "ستون ابر" و تجاوز اخیر صهیونیست ها به نواز غزه، خواهان زمینه سازی برای محاکمه صهیونیست ها به علت ارتکاب جنایات جنگی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز حقوق بشری در گزارش خود خاطرنشان کرده است که در عملیات نظامی اخیر صهیونیست ها به نوار غزه که از چهاردهم نوامبر گذشته و با ترور یکی از فرماندهان شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آغاز شد، 41 کودک فلسطینی از جمله هفت کودک شیرخواره، شهید شدند.
بر اساس آمار و اسناد این مرکز حقوق بشری درباره تعداد قربانیان و سلاح های مورد استفاده درحمله به باریکه غزه، از پایان جنگ سال 2008 تاکنون، عملیات اخیر موسوم به ستون ابر، شدیدترین تجاوز رژیم اسرائیل به غزه بوده است و اغلب قربانیان این تجاوزات، غیرنظامی بودند.
در این گزارش هفتاد صفحه ای، شواهدی از لحظات شهادت 41 کودک فلسطینی از جمله 21 کودک زیر 10سال، به دست نیروهای اسرائیلی کشته ذکر شده است. این گزارش به نقل از شاهدان، خانواده های قربانیان و پرسنل پزشکی در نوار غزه جمع آوری شده است.
مرکز دیدبان حقوق بشر اروپایی - مدیترانه ای در ادامه، بزرگ ترین جنایت ضد بشری را که در درگیری های مسلحانه می توان مرتکب شد، هدف قرار دادن کودک در حملات نظامی و بمباران هوایی با بهره گیری از تکنولوژی ردگیری دقیق عنوان کرده و یاد آور شده است که صهیونیست ها در عملیات نظامی هشت روزه خود بر ضد نوار غزه، بارها این جنایت جنگی را مرتکب شدند.
این گزارش می افزاید: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایت جنگی تمام قوانین بین المللی مربوط به حمایت ویژه از کودکان و موافقتنامه چهارم ژنو را به صراحت نقض کرده است.
این مرکز حقوق بشری در پایان از تمام کمیته های ویژه وابسته به شورای حقوق بشر بین الملل و طرف های بین المللی ذی ربط  می خواهد تحقیقات فوری درباره استفاده افراطی رژیم صهیونیستی از قدرت و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و کودکان فلسطینی را آغاز کنند. به گفتۀ این مرکز، اقدام رژیم صهیونیستی نوعی مجازات دسته جمعی از سوی این رژیم در سایه فقدان بازخواست و محاکمه بین المللی صهیونیست ها به شمار می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها