نخستین سخنرانی مرسی پس از همه پرسی

نخستین سخنرانی مرسی پس از همه پرسی
چهارشنبه 6 دی 1391 - 20:58

محمد مرسی رییس جمهور مصر لحظاتی پیش نخستین سخنرانی خود پس از همه پرسی قانون اساسی این کشور را آغاز کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، وی در سخنان خود - که هم اکنون به طور زنده از العالم در حال پخش است- تصریح کرد: همه پرسی قانون اساسی با شفافیت کامل و تحت نظارت قضایی به انجام رسید. وی در عین حال گفت: من در کنار شما، مسئولیت خطاهای کوچکی را که در همه پرسی رخ داد بر عهده می گیرم.
رییس جمهور مصر با اشاره به اختلاف نظرهای موجود در مصر تاکید کرد: اختلاف نظر، یک امر مثبت است که جوامع آزاد می توانند از آن استفاده کنند.
وی در ادامه، "مردم" را منشأ و مبدأ مشروعیت حکومت دانست و گفت: مردم مصر هستند که این مشروعیت را به هر که بخواهند، می دهند و از هر کس بخواهند، باز می گیرند.
مرسی ادامه داد: رنج و دشواری تصمیمات سخت را تحمل کردم، چرا که می دانستم که قانون اساسی میثاق تغییر ناپذیر ملت ماست. قانون اساسی، "روح" انقلاب 25 ژانویه است و با تصویب آن، مشروعیت به نمایندگان مردم در مجلس شورا منتقل شد. قانون اساسی مبنا و زیربنای آزادی فرد و مشروعیت حکومت است.
وی در ادامه با اشاره به نظر مخالفان قانون اساسی اظهار داشت: یک بخش "قابل احترام" از مردم، تصمیم گرفتند که به قانون اساسی "نه" بگویند و این حق آنان است. مصر انقلابی نمی تواند مخالفان ملی و فعال را در تنگنا قرار دهد.
مرسی در بخش دیگری از سخنان خود، "گفتگو" را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رسیدن به تکامل و همفکری خواند و تصریح کرد: بار دیگر از همه گروه ها دعوت می کنم که برای تکمیل نقشه راه ما در مرحله کنونی، برای گفتگو گرد هم آیند و من شخصا از این گفتگوها حمایت می کنم.

پربیننده ترین خبرها