دادستان کل مصر به سمت خود باز می گردد؟

دادستان  کل مصر به سمت خود باز می گردد؟
چهارشنبه 6 دی 1391 - 23:05

شورای عالی قضایی مصر از "طلعت ابراهیم" دادستان کل مستعفی این کشور خواست به منصب قضاوت بازگردد تا کارکنان این دستگاه فعالیت خود را از سرگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از پایگاه خبری "الوفد" مصر، شورای عالی قضایی این کشور،  پس از نشستی مشترک با رئیس انجمن قضات و رؤسای کانون قضات استان های این کشور ضمن اتخاذ چنین تصمیمی، ازهمه کارکنان دستگاه قضائی خواستند برای حفظ منافع کشور هر چه زودتر به محل کار خود بازگردند.
شورای عالی قضائی در این نشست اعلام کرد که به امور قضات و دادستان ها رسیدگی و مطالبات مشروع آنها را بررسی و محقق خواهد کرد.
از سوی دیگر نشست مجمع عمومی انجمن قضات مصر که قرار بود روز یکشنبه آینده (30دسامبر) برای بررسی مسئله کناره گیری طلعت ابراهیم برگزار شود، به آینده موکول شد.
از سوی دیگر یک مقام قضائی، درخواست شورای عالی قضائی مصر از دادستان کل را بی اهمیت توصیف کرد و گفت: شورای عالی قضائی "توپ" را به زمین طلعت ابراهیم انداخته است.
یادآور می شود، 'طلعت ابراهیم'، دادستان کل جدید مصر (تعیین شده توسط مرسی)، در پی تجمع اخیر اعضای دادستانی علیه وی استعفا کرد، اما روز پنج شنبه (۳۰ آذر) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم گرفته است اسعتفای خود را پس بگیرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها