نیویورک تایمز: رژیم بحرین، هم پیمان "وحشی" آمریکا

نیویورک تایمز: رژیم بحرین، هم پیمان
جمعه 8 دی 1391 - 17:06

العالم - نیویورک تایمز، به نقل از یک فعال بحرینی نوشت، با وجود مبارزه مردم بحرین برای آزادی و دموکراسی؛ همپیمانانی مانند آمریکا و عربستان از حاکمان این کشور حمایت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "زینب الخواجه" با نگارش مقاله ای در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، با عنوان" بحرین، هم پیمان وحشی"، جنبش های مخالف با رژیم بحرین را مورد بررسی قرار داد.
در بخشی از مقالۀ الخواجه آمده است: بحرین جزیره کوچکی است که آل خلیفه بر آن حکومت می کند و مقر ناوگان پنجم دریایی آمریکا در خلیج فارس است؛ نیروی دریایی آمریکا در پایگاه بحرین ماموریتهایی در عراق و افغانستان را اجرا می کند و این پایگاه همچنین محلی برای تجسس از جمهوری اسلامی ایران است.
فعال بحرینی معتقد است که مردم ستمدیده بحرین پس از سرنگونی حسنی مبارک در مصر، در14 مارس 2011 به خیابان ها آمده و به انقلاب های عربی پیوستند؛ همه مردم از فقیر و غنی، سنی و شیعه، لیبرال و مذهبی دریافتند که برای اولین بار می توانند در منامه و به ویژه میدان اللولؤه آزادانه سخن بگویند، اما این آزادی جدید چندی طول نکشید و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به معترضان حمله کرده و این میدان را که به نماد انقلاب بحرین تبدیل شده بود، تخریب کردند.
الخواجه می نویسد: در مارس  2011  یگان های نظامی از عربستان و امارات برای سرکوب معترضان دموکراسی خواه و مسالمت جو وارد عمل شدند؛ در حملات سرکوبگرانه نظامیان بحرینی با پشتیبانی نظامیان سعودی و اماراتی زنان و کودکان و سالخوردگان به دلیل تنفس گازهای سمی که حتی به خانه های آنها شلیک می شد، جان دادند و نوجوانان معترض به ضرب گلوله نیروهای امنیتی یکی پس از دیگری کشته می شدند.
زینب در مقاله خود آورده است:"در زندانهای بحرین، برخورد با چهار یا پنج عضو یک خانواده در آن واحد موضوع عجیبی نیست."
به عقیدۀ الخواجه، مبارزه برای برقراری آزادی و دموکراسی در بحرین نتیجه ای ندارد، زیرا حاکمان بحرین به هم پیمانان قدرتمندی از جمله عربستان و آمریکا تکیه دارند؛ آمریکایی که ادعای حمایت از حقوق بشر و دموکراسی دارد، اما به بحرین سلاح برای سرکوب دموکراسی خواهان ارسال می کند و رژیم آل سعود نیز از سرکوبگری های آل خلیفه حمایت می کند.
زینب الخواجه در این مقاله می افزاید: معیارهای دوگانه آمریکا، با زیرسئوال بردن اعتباراین کشور در سراسر منطقه، پیامهایی نیز برای دیگران دارد؛ اینکه اگر همپیمان آمریکا شوی می توانی در عین نقض حقوق بشر، از تبعات آن نجات یابی.
در پایان این مقاله آمده است: مردم بحرین با وجود بهای سنگینی که برای خواسته های خود داده اند، همچنان به دنبال حقوق بشر و دموکراسی هستند؛ ارزش هایی که آمریکا مدعی دفاع از آن است، اما شرم آور است که آمریکا از رژیمی حمایت می کند که همۀ این ارزشها را زیر پا گذاشته است.
یادآور می شود، زینب الخواجه فعال سیاسی بحرینی، بارها به دلیل فعالیت های انقلابی و حمایت از حقوق بشر در این کشور بازداشت شده است؛ وی اخیرا نیز دوباره به اتهام تحریک مردم علیه رژیم حاکم، بازداشت شده است.
زینب، دختر عبدالهادی الخواجه وکیل حقوق بشر سرشناس بحرینی است که وی نیز پس از سالها فعالیت حقوق بشری در داخل و خارج از بحرین و مبارزات طولانی علیه دیکتاتوری آل خلیفه، به اتهامی مشابه در سال گذشته به حبس ابد محکوم شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها