یک شهید و 7 زخمی در تیراندازی نظامیان عربستان

یک شهید و 7 زخمی در تیراندازی نظامیان عربستان
جمعه 8 دی 1391 - 18:38

العالم - در پی تیراندازی نیروهای سعودی به مردم در منطقه الشرقیه عربستان، "احمد آل مطر" جوان 18 ساله عربستانی کشته شد، و 7 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که پلیس عربستان مدعی است شب گذشته در تبادل آتش با "اخلالگران" در خیابان الجزیره استان القطیف یک تن کشته و شخص دیگری بازداشت شده است؛ شاهدان عینی تأکید کردند که خودروهای زرهی با یورش به محله الشریعه، به سوی رهگذران آتش گشودند.
اهالی محل زخمی ها را از ترس بازداشت، به جای انتقال به مراکز درمانی به خانه های اطراف منتقل کرده و با امکانات محدود به مداوای آنان پرداختند.
با آغاز انقلاب در چند کشور عربی از سال گذشته، نظامیان آل سعود بارها برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم در عربستان از گلوله جنگی استفاده کرده اند. مسئولان امنیتی سعودی پس از حمله به مردم بی دفاع مدعی می شوند که نیروهای امنیتی در حال "دفاع از خود" به سوی مردم تیراندازی کرده اند.
ادعای پلیس سعودی در حالی است که دو هفته پیش یک کودک عربستانی به نام زكريا الضلعان، به اتهام شعار نویسی بر روی دیوار بازداشت شده و برای چهاردهمین روز متوالی همچنان در بازداشت به سر می برد.
نیروهای وزارت کشورعربستان دو هفته پیش در شهر " بریده"  5 کودک عربستانی به نام های عبد الرحمن السديري، زكريا الضلعان، عبد الملك المقبل، عبد العزيز الشايع و محمد الدخيل را به اتهام شرکت در تظاهراتی با هدف مطالبه آزادی زندانیان در این شهر، بازداشت کردند. پس از چند روز همه کودکان - که هم سن و سال هستند- آزاد شدند اما زکریا همچنان در بازداشت است.
فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان، به ادامه بازداشت زکریا الضلعان به شدت اعتراض کرده اند.
ساکنان منطقه " الخویرمه " در شمال شهر طائف درعربستان هم در پی هجوم نیروهای امنیتی برای تخریب منازل، با برپایی تجمع و تشکیل زنجیره ای انسانی تلاش کردند از تخریب خانه های خود توسط بولدوزرهای نیروهای سعودی جلوگیری کنند.
 تعرض به املاک و منازل فقرا و مردم معترض، در راستای تحقق اهداف حاکمان مناطق و افراد ذی نفوذ، معضلی است که مردم مناطق مختلف عربستان همواره با آن مواجه می شوند.

پربیننده ترین خبرها