تاوان سنگین حمایت از تروریسم برای ترکیه

تاوان سنگین حمایت از تروریسم برای ترکیه
جمعه 8 دی 1391 - 22:12

العالم، سوریه - کارشناس امور راهبردی سوریه هشدار داد که ترکیه، تاوان حمایت از گروهک های مسلح در سوریه را خواهد داد و این درگیری ها به خاک ترکیه کشیده خواهد شد.

"طالب ابراهیم" به شبکه خبری العالم، گفت: اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در سوریه تلاش می کند با جمع بندی دیدگاه های مختلف راهی برای حل بحران سوریه بیابد؛ اگرچه تاکنون تغییری در موضع طرف های بحران حاصل نشده است، اما تلاش هایی جدی در داخل سوریه برای برون رفت سیاسی از بحران صورت گرفته است.
کارشناس امور راهبردی در سوریه، خاطر نشان کرد: روسیه در قبال تحولات سوریه نگرانی راهبردی دارد و می داند که غرب به دنبال راه حل سیاسی در سوریه نیست؛ تجربه نیز ثابت کرده که سیاست غرب بر پایه وعده و نقض پیمان استوار است.
وی با اشاره به این که غرب به دنبال سرنگونی نظام سوریه به شیوه نظامی است، از ایران و روسیه خواست، به غرب بفهمانند که گزینه نظامی برای سرکوب گروهک های مسلح در سوریه بر روی میز قرار دارد.
طالب ابراهیم در پایان با انتقاد از حمایت دولت رجب طیب اردوغان از گروهک های تروریست در سوریه، گفت: دولت ترکیه، هزینه گزافی در قبال این حمایت ها خواهد پرداخت و دامنه این درگیری ها به خاک ترکیه کشیده خواهد شد؛ بنابراین به ترکیه هشدار می دهیم که دست از دخالت در سوریه بردارد، زیرا سوریه "حیات خلوت" عثمانی نیست.
28-10:43
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها