اف. بی. آی از تونسی‌ها بازجویی می کند

اف. بی. آی از تونسی‌ها بازجویی می کند
شنبه 9 دی 1391 - 08:57

یک سازمان حقوقی در تونس، بازجویی اف. بی. آی از یک جوان تونسی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سازمان ناظر بر استقلال دستگاه قضایی در تونس" درباره احتمال محاکمه یک جوان در این کشور طبق قوانین آمریکا هشدار داد.
این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: بازجویی مستقیم کارمندان دفتر تحقیقات فدرال آمریکا از یک جوان تونسی و احتمال محاکمه وی طبق قانون آمریکا در خاک تونس، نقض آشکار حاکمیت ملی و بی توجهی دولت تونس به وظیفه خود در حمایت از شهروندان است.
میدل ایست آنلاین نوشت: 4 کارمند اف بی آی در بیست و یکم دسامبر با حضور در دادگاه بدوی "علی الحرزی" جوان 26 ساله تونسی، از او به اتهام مشارکت در قتل سفیر آمریکا در لیبی، در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی بازجویی کردند.
در بیانیه این سازمان آمده است، بازجویی مستقیم شهروندان تونسی از سوی دستگاه قضایی یا غیرقضایی کشورهای بیگانه در خاک تونس، برخلاف قوانین این کشور است.
این سازمان با محکوم کردن فشارهای آمریکا علیه دولت تونس برای بازجویی از "الحرزی" خاطرنشان کرد، "لیندزی گراهام" سناتور آمریکایی در 31 اکتبر با ارسال نامه ای به کاردار سفارت تونس در واشنگتن، وی را تهدید کرد که در صورت مخالفت با بازجویی اف بی آی از الحرزی، روابط دیپلماتیک با تونس قطع خواهد شد.
دولت ترکیه در اکتبر گذشته علی الحرزی را به اتهام مشارکت در حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی بازداشت کرد و به دولت تونس تحویل داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها