تظاهرات مردم قطیف در عربستان

شنبه 9 دی 1391 - 11:50

در پی شهادت یکی دیگر از جوانان انقلابی شهر قطیف در شرق عربستان، مردم این شهر برای اظهار خشم خود از ادامه حملات نظامیان سعودی و اعلام وفاداری به خون شهدا، تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم قطیف دیشب با تظاهرات در خیابان "الثوره"، شهادت "احمد محمد آل مطر" را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی بر ادامه راه شهدای خود تأکید کرده و قصاص قاتلان را خواستار شدند.
این جوان 18 ساله پنج شنبه گذشته به ضرب گلوله نظامیان سعودی به شهادت رسید.
آل مطر با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم شرق عربستان همزمان با بیداری اسلامی در دیگر کشورهای عربی، فعالیتهای انقلابی خود را آغاز کرد.
وی با ایجاد صفحه‌هایی در شبکه های اجتماعی، در حال افشاگری علیه اقدامات خصمانه نیروهای امنیتی سعودی علیه ساکنان شرق عربستان بود.
آل مطر پس از شنیدن صدای گلوله و اطلاع از مجروح شدن شماری از هموطنان خود، برای کمک به آنها به محل حادثه رفت.
در عملیات نظامیان سعودی در قطیف، 6 نفر از ساکنان این منطقه مجروح شدند.
"ائتلاف آزادی و عدالت"، در بیانیه ای شهادت آل مطر را تسلیت گفت. 
در این بیانیه آمده است: این شهید که 18 سال بیشتر نداشت، هنگام تیراندازی در مرکز قطیف بود؛ وی فورا با برادرانش در این ائتلاف تماس گرفت تا از این حادثه مطلع شود.
ائتلاف آزادی و عدالت تأکید کرد: آل مطر هنگام رسیدن به محل حادثه با برادرانش در این ائتلاف از طریق تلفن همراه در تماس بود؛ ولی ناگهان پس از شنیدن صدای فریاد آل مطر، وی دیگر صحبت نکرد؛ و فقط صدای گلوله از تلفن او به گوش می رسید.
این ائتلاف خاطرنشان کرد: مردم عربستان به "تروریسم آل سعود" اهمیتی نمی دهند و فعالیتهای آنان برای رسیدن به مطالباتشان ادامه می یابد.
جمعیت "همبستگی اسلامی" در عربستان نیز با صدور بیانیه ای تأکید کرد: اقدامات وحشیانه علیه ساکنان قطیف، به هدف تحریف افکار عمومی داخلی از بازداشت ها در کشور است.
این جمعیت تأکید کرد، ادامه اینگونه اقدامات علیه منادیان آزادی و کرامت، موجب پافشاری و ثبات و پایداری مردم بر مطالباتشان می شود.
شهر قطیف دیروز شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی و خودروهای نظامی سعودی بود.
با شهادت آل مطر، شمار شهدای عربستانی در شرق عربستان از آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم این منطقه، به 16 تن رسید.

پربیننده ترین خبرها