اعتراف القاعده به طرح ایجاد حکومت طالبان در سوریه

اعتراف القاعده به طرح ایجاد حکومت طالبان در سوریه
شنبه 9 دی 1391 - 13:53

سركرده گروهك تروریستی موسوم به "جبهه النصره" وابسته به القاعده، برای نخستین بار اعتراف کرد که تصمیم دارد در سوریه طالبان را به حکومت برساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ابومحمد الجولاني" سركرده "جبهه النصره" در يك نوار صوتي خطاب به اعضای این گروهک تروریستی گفت: "سرنگوني نظام باعث به وجود آمدن خلأ خواهد شد، و شما بهترين افراد براي پر كردن آن هستيد".
هنوز اطلاعات زيادي درباره گروهك تروریستی "جبهه النصره" در دست نیست. این گروهک حدود یک سال و نیم قبل و مدت اندکی پس از آغاز بحران در سوريه فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.
اما براساس گزارش ها از داخل سوريه، اين گروهك عملیات تروریستی بسیاری را علیه مراکز امنیتی، نظامی و حتی مناطق مسکونی در این کشور انجام داده است.
آمريكا كه اخيرا به دلیل افشای رسوایی‌ها و جنایات عناصر جبهه النصره در سوریه، مجبور شده است این گروهک را در فهرست گروههاي تروريستي خود قرار دهد؛ اعلام كرده كه اين جبهه با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است.
بیشتر عناصر این گروهک، تروریست هایی هستند که از کشورهای مختلف به سوریه اعزام شده اند.
"میدل ایست آنلاین" به نقل از "فابرس بالانچ" پژوهشگر مسائل سوريه نوشت: جبهه النصره با اين هدف به سوريه نيامده است كه پس از سقوط نظام بشار اسد، از این كشور خارج شود.
ابو محمد الجولاني، سرکرده اين گروهك تروريستي نيز اذعان کرده است: "النصره با اين هدف خون نداده است تا پس از سقوط نظام بشار اسد، در سوریه نظامی غربي روي كار بياید".

پربیننده ترین خبرها