یمن توقیف کشتی سلاح ایرانی را تکذیب کرد

يکشنبه 10 دی 1391 - 13:51

وزارت کشور یمن، شایعه توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی انتشار شایعه هایی در برخی رسانه ها مبنی بر توقیف کشتی ایرانی حامل سلاح، وزارت کشور یمن تأکید کرد که این کشتی ایرانی نبود.
در بیانیه وزارت کشور یمن آمده است، نیروهای گشتی پس از مشکوک شدن به یک کشتی به نام "رویال استار" آن را متوقف کردند. این کشتی که مربوط به کشور "توگو" بود، در بندر "میدی" در استان "حجه" بازرسی شد.
پس از اعلام خبر توقیف این کشتی، برخی رسانه ها مدعی شدند که این کشتی ایرانی بود وبا خود سلاح حمل می کرد.
وزارت کشور یمن با تکذیب این شایعه ها، اعلام کرد که این کشتی با 15 ملوان، حامل 4 تن ذغال سنگ بود.
این کشتی از بندر "کیسمایو" سومالی حرکت کرده و مقصد آن بندر "جیزان" عربستان سعودی بود؛ ولی به دلیل بروز برخی مشکلات بین شرکت سعودی وارد کننده با بندر جیزان، در سواحل یمن لنگر انداخت.
از سوی دیگر "عبدالکریم جذبان" نماینده پارلمان یمن در مصاحبه با العالم اظهار داشت: دستگاه امنیت ملی اظهارات منتسب به "علی الاحمدی"  فرمانده این دستگاه، مبنی بر حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی ها را تکذیب کرده است.
وی افزود: خبرگزاری رسمی یمن "سبا"، تأکید کرده که این ادعاها از سوی هیچکدام از فرماندهان دستگاه امنیت ملی مطرح نشده است.
پیش از این یک روزنامه آمریکایی به نقل از علی الاحمدی فرمانده دستگاه امنیت ملی یمن مدعی شده بود که ایران در حال تسلیح حوثی ها است.
جذبان  تأکید کرد: به گفته یک مسئول امنیتی، موضوع صعده کاملا به رسمیت شناخته شده است؛ و این موضوع در برنامه گفت و گوهای فراگیر ملی قرار دارد .. حوثی ها بعنوان یکی از طرفها در گفت و گوی ملی شرکت خواهند کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها