ضرورت تحقیق دربارۀ گازهای سمی در بحرین

ضرورت تحقیق دربارۀ گازهای سمی در بحرین
يکشنبه 10 دی 1391 - 21:57

العالم، منامه - دبیر کل تجمع ملی دموکراتیک وحدت طلب بحرین، خواستار تشکیل کمیته بین المللی تحقیق درباره گازهای سمی مورد استفاده نیروهای امنیتی و نظامی این کشور شدند.

"فاضل عباس" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، دعوت انقلابیون بحرینی برای تجمع در میدان اللؤلؤه در روز سه شنبه آینده را نشان دهنده مخالفت مردم برای گفت وگو با رژیم آل خلیفه دانست و تصریح کرد: این فراخوان در نتیجۀ به کارگیری خشونت علیه شهروندان و ممانعت از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز صادر شده است. 
میدان اللؤلؤه نماد انقلاب بحرین بود که در پی آغاز تظاهرات و اعتراضات در این کشور، نماد میدان تخریب و تظاهرات در آن ممنوع شد.
وی افزود: اعتراضات ماهیت رژیم را بیش از پیش آشکار کرده است، از این رو رژیم تلاش می کند با منع راهپیمایی، بر ضعف خود سرپوش بگذارد.
دبیر کل تجمع ملی دموکراتیک وحدت طلب بحرین، توضیح داد: مخالفان پیشتر نیز خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی درباره عناصر موجود در گازهای سمی مورد استفاده رژیم بحرین علیه معترضان شده بودند.
عباس، افزود: این گازها طبیعی نیست، چون تعدادی از بزرگسالان و کودکان بر اثر تنفس آنها شهید شده و برخی زنان باردار جنین های خود را از دست داده اند. مخالفان به علت مرگ شمار زیادی از شهروندان در چندین شهر بحرین، به شدت تردید دارند که این گازها فقط اشک آور باشند.
وی همچنین تحقیق از کشورهای صادر کننده این گازها به بحرین، به خصوص انگلیس را خواستار شد.
10:53-30/12         
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها