پشت پرده اخوان هراسی و ایران هراسی در منطقه

پشت پرده اخوان هراسی و ایران هراسی در منطقه
چهارشنبه 13 دی 1391 - 15:26

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال آن هستند، با فضا سازی رسانه‌ای و تبلیغاتی ضد جمهوری اسلامی ایران و گروه اخوان المسلمین مصر، مخالفت خود با ایجاد هرگونه فضای باز سیاسی و دمکراسی را توجیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالعزیز الحیص" روزنامه نگار و نویسنده سعودی در مطلبی در روزنامه "ایلاف" نوشت: کشورهای عضو شورای همکاری انقلابهای عربی را به دقت زیر نظر گرفته اند.
این روزنامه نگار سعودی با اذعان به تأثیرپذیری انقلاب مردم بحرین از انقلابها در کشورهای عربی تأکید کرد که مطالبات سیاسی مردم بحرین هنوز عملی نشده است.
الحیص همچنین بازداشت و تهدید فعالان در امارات، و موج اعتراضها و خیزش مردم برای تغییر در عربستان را برخاسته از انقلابهای اخیر در کشورهای عربی دانست.
الحیص ادامه داد: ایران و اخوان المسلمین دو عامل دیگری بودند که موجب شدند انقلابهای عربی به صورت بی سابقه و نگران کننده، رشد کنند.
وی خاطرنشان کرد: "این دو عامل (ایران و اخوان المسلمین) در دوره انقلابهای عربی به وجود نیامده اند؛ بلکه آنها به صورت مستمر و تاریخی حضور داشته، و با کشورهای منطقه در سطوح مختلف در ارتباط بوده اند".
الحیص با اشاره به حضور برخی هواداران و اعضای گروه اخوان المسلمین در عربستان، و همچنین اذعان به تفاوت تفکرات و روش آنها با تفکرات مرتجع وهابیت، تأکید کرد: با آغاز انقلابهای عربی فعالان مدنی موجی از مطالبات را برای اصلاح، تغییر، مشارکت سیاسی و تحولات مدنی در عربستان به راه انداختند.
عبدالعزیز الحیص افزود: نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور وقت در سال 2002 گفت که عربستان سعودی به اخوان المسلمین پس از فرار از کشورشان به دلیل ظلم و ستم، پناه داد؛ ولی آنها در حال تحریک مردم و مقابله با حکومت پادشاهی هستند.
این نویسنده سعودی با اذعان به ترس حکام مستبد منطقه خلیج فارس از اسلام سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی ایران، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد، احساس نیاز به حاکمیت اسلام سیاسی، در کشورهای منطقه و در رأس آن گروه اخوان المسلمین  بیدار شود.
الحیص خاطرنشان کرد، با وجود ادعای قطر در حمایت از انقلابهای عربی و گروه اخوان المسلمین، اعضا و هواداران این گروه در قطر نتوانسته اند فعالیتی در این کشور داشته باشند؛ و این گروه در سال 1999 در قطر منحل شد، و هیچ نشانه‌ای از فعالیت سیاسی اخوان المسلمین داخل قطر وجود ندارد.
این نویسنده سعودی در بخشی از این مقاله اذعان کرد: "عربستان سعودی رسما اعلام کرد که مدرکی در خصوص دست داشتن "یک کشور مشخص" در حوادث قطیف وجود ندارد ..  در بحرین نیز کمیته (تحقیق به ریاست قاضی شریف) بسیونی که از سوی دولت بحرین ایجاد شد، اعلام کرد که به هیچ مدرکی درباره دخالت ایران در حوادث انتفاضه بحرین دست نیافته است".
الحیص در ادامه مدعی شد: "کشورهای منطقه (خلیج فارس) می دانند که در صورت ایجاد فضای باز سیاسی، ایران و اخوان المسلمین فورا از آن استفاده می کنند. زیرا در این صورت ایران به صورت قانونی مؤسسه هایی وابسته به خود را تأسیس می کند .. اخوان نیز اکنون تلاش می کند فورا و قبل از دیگران، از فضای باز سیاسی استفاده کند .. ایران هراسی و اخوان هراسی در این کشورها امروز هدفی مهمتر را برای آنها فراهم کرده است؛ این هدف ترساندن مردم از دمکراسی است".

پربیننده ترین خبرها