می‌خواهند عراق را وارد جنگ فرقه‌ای کنند

می‌خواهند عراق را وارد جنگ فرقه‌ای کنند
چهارشنبه 13 دی 1391 - 20:16

عضو ائتلاف دولت قانون در عراق، بقاياي حزب بعث و سازمان تروریستی القاعده را پشتیبان تظاهرات در استان الانبار دانست.

"عدنان السراج" در گفت و گو با شبکه خبری العالم، تظاهرات مسالمت آمیز در چارچوب قانون را حق مشروع مردم دانست و گفت: تظاهرات الانبار با توجه به نوع شعارها، تصاویر و پلاکاردها، مشکوک، دارای انگیزه سیاسی و خارج از این قاعده، به نظر می رسد.
وی افزود: هشدار نوری المالکی نخست وزیر عراق درباره عواقب و پیامدهای این تظاهرات، بی علت نیست، زیرا شعارهایی که در این تظاهرات سر داده شد، فرقه گرایانه و خواسته های معترضان نامعقول است.
السراج گفت: معترضان برای تحقق خواسته های خود  زمان تعیین کردند ولی مشخص نکردند دولت با چه کسی گفت وگو کند؛ این امور نشانه وجود دستان پنهانی است که در صدد ایجاد خشونت و جنگ فرقه ای هستند.
عضو ائتلاف دولت قانون، بی توجهی معترضان به  میانجیگری شخصیت های سنی میانه رو و محترم سیاسی را نشانه بی میلی معترضان به گفت وگو با دولت برای مطرح ساختن شفاف خواسته هایشان دانست و گفت: توسل به خشونت از جمله بستن راه ها و مختل کردن زندگی مردم، از نظر قانون اساسی عراق مردود است.
السراج گفت: طرحی از جانب ترکیه، عربستان و قطر برای ادامه اعتراضات در عراق به منظور برافروختن آتش جنگ فرقه ای میان شیعه و سنی وجود دارد که دولت عراق پس از ابلاغ این موضوع به برخی طرف های بین المللی، تصمیم به مقابله با آن گرفته است
Sm-02-14:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها