یک مقام ترک: با اسراییل تماس مستقیم داریم

یک مقام ترک: با اسراییل تماس مستقیم داریم
چهارشنبه 13 دی 1391 - 22:16

نامیک تان سفیر ترکیه در آمریکا گفت : ترکیه به صورت مستقیم با اسراییل تماس دارد ضمن آنکه راه‌های دیپلماتیک برای گفت وگوی مقامات آنکارا و تل آویو باز است.

سفیر ترکیه در آمریکا که برای شرکت در پنجمین نشست سفرای ترکیه در آنکارا بسر می‌برد، این مطلب را در گفت وگو با شبکه تلویزیون ان.تی.وی عنوان کرد.
وی افزود: پیشنهادهای ترکیه برای عادی سازی روابط آنکارا و تل آویو مشخص است، دو طرف در این باره می‌توانند مستقیما با یکدیگر گفت‌وگو کنند ضمن آنکه کانال‌های دیپلماتیک نیز در این خصوص باز است.
نخست‌وزیر ترکیه پیش از این مدعی شده بود که روابط دیپلماتیک و سیاسی را به صورت کامل با اسرائیل قطع می‌کند اما همه گزارش‌های منتشر شده حکایت از آن دارد که ترکیه نه تنها دست به چنین کاهشی در روابط نزده، بلکه به صورت گسترده‌تری در حوزه اقتصادی، نظامی و امنیتی با این رژیم وارد تعامل شده است.
ترکیه برای عادی سازی روابط با اسرائیل خواستار عذرخواهی اسرائیل، پرداخت غرامت و پایان محاصره غزه است، مساله‌ای که به نظر می‌رسد نه تنها تل‌آویو حاضر به برآورده کردن آن نیست، بلکه به دلیل سیاست تهاجمی این رژیم و همگرایی با آنکارا، ترک‌ها را ناچار به همراهی به خود و چشم‌پوشی از این خواسته‌ها کرده است.

پربیننده ترین خبرها