آمادگی جبهه نجات ملی مصر برای گفتگو

آمادگی جبهه نجات ملی مصر برای گفتگو
چهارشنبه 13 دی 1391 - 22:47

قاهره(العالم)– یکی از رهبران اخوان المسلمین مصر از چراغ سبز جبهه نجات ملی برای وارد شدن به گفت وگوی ملی و مذاکره با ریاست جمهوری این کشور خبرداد.

"جمال تاج الدين" درمصاحبه با شبکه خبری العالم، با بیان این که اخوان المسلمین از تصمیم لیبرال ها برای وارد شدن به فهرست های انتخاباتی مشترک استقبال می کند، گفت: در انتخابات پارلمانی آینده مصر شاهد رقابت سخت اسلام گراها و لیبرال ها خواهیم بود.
وی گفت: مذاکره میان جبهه نجات ملی و نهاد ریاست جمهوری مصر می تواند از شدت خفقان سیاسی در جامعه مصر و تنش های موجود در کشور بکاهد، اما این مسئله رقابت سیاسی و اختلافات میان گروه های سیاسی را کم نمی کند زیرا اختلافات در مصر تنها به اختلافات میان لیبرال ها و اسلام گرایان محدود نمی شود، بلکه لیبرال ها و گروه های اسلام گرا از اختلافات داخلی نیز رنج می برند.
تاج الدين به ظهور حزب جدیدی به نام " الوطن " در عرصه سیاسی مصر، اشاره کرد و اظهار داشت: این حزب که درپی جدایی برخی از اعضای حزب سلفی "النور" تشکیل شده است، می تواند موجب افزایش اختلافات در میان گروه های اسلام گرا شود.
وی بر تصمیم اخوان المسلمین برای دعوت و تشویق گروه های اسلامی و ملی گرا برای شرکت درانتخابات آینده پارلمان و تشکیل فهرست های انتخاباتی یکپارچه تاکید و خاطرنشان کرد که برخی از لیبرال ها مانند "حمدين صباحي" نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری نیز با حمایت گروه اخوان المسلمین پیروز شدند زیرا این گروه فهرست های خود را به روی همه داوطلبان باز گذاشت.
تاج الدين افزود " اخوان المسلمین ازکم شدن آرای مردم به این گروه و این که مردم به دیگر گروه های اسلامی رای دهند، نگران نیست زیرا معتقد است که جریان اسلامی چه از طریق حزب آزادی و عدالت، حزب الوطن یا حزب نور و دیگر احزاب اسلامی باید در عرصه سیاسی مصر حضور داشته باشد.
وی خصومت میان احزاب لیبرال و اسلام گرا را مردود دانست گفت: این امر بر وضعیت جامعه تاثیر منفی به جا می گذارد.
انتخابات پارلمانی مصر در ماه مارس 2013 و با هدف تکمیل روند سیاسی دراین کشور برگزار خواهد شد.
Sm-02-19:41
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها