20 سال زندان برای تروریست های استرالیایی در سوریه

20 سال زندان برای تروریست های استرالیایی در سوریه
جمعه 15 دی 1391 - 10:40

دولت استرالیا اتباع خود را که برای شرکت در اقدامات تروریستی علیه دولت و ملت سوریه عازم این کشور شوند، به 20 سال حبس محکوم می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دولت استرالیا امروز (جمعه) پس از کشته شدن یک تبعه این کشور در درگیری های مسلحانه سوریه، اتباع خود را که در سوریه می جنگند، به مجازات حبس تا بیست سال تهدید کرد.
"باب کار" سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد: خبرهای رسیده حاکی از مشارکت بیش از یکصد تبعۀ استرالیایی در درگیری های سوریه از سال 2011 است، هرچند هنوز مدرکی در این زمینه در دست نیست. 
کار یادآور شد: طبق قانون کیفری مصوب سال 1978؛ مسافرت به کشوری بیگانه برای مشارکت در درگیری های مسلحانه آن کشور ممنوع است.
سخنگوی وزارت امور خارجه استرالیا گفت: کسی که این قانون را نقض کند، به 20 سال حبس محکوم خواهد شد و هر استرالیایی که دیگران را برای جنگیدن در کشورهای دیگر جذب کند نیز به 7 سال حبس محکوم می شود.
گفته می شود که تاکنون حداقل 3 تبعه استرالیا در درگیری های سوریه کشته شدند که آخرین آنها، فردی معروف به " ابوالولید " است که روز یکشنبه گذشته در حملۀ تروریست های مخالف نظام دمشق به پایگاه نظامی استراتژیک "وادی الضیف" در شمال غرب سوریه کشته شد.
 
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها