جلوگیری از ورود 200 روزنامه‌نگار وناظر به بحرین

جلوگیری از ورود  200 روزنامه‌نگار وناظر به بحرین
شنبه 16 دی 1391 - 10:13

جمعیت "بحرین وُچ" اعلام کرد، مسئولان رژیم آل خلیفه از ورود بیش از 200 روزنامه نگار و ناظر به این کشور جلوگیری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت "بحرین وُچ" در گزارشی درباره بارزترین موارد نقض حقوق بشر در سال 2012 در بحرین، اعلام کرد، با وجود تأکید مسئولان رژیم آل خلیفه مبنی بر وجود "سیاست درهای باز" در بحرین، شماری از روزنامه نگاران، اعضای سازمانهای غیردولتی، فعالان، سیاستمداران و ناظران خارجی از ورود به این کشور منع شده اند.
در این گزارش آمده است: از چهاردهم فورهی 2011 بحرین از ورود 221 نفر به جلوگیری کرده است؛ که از جمله این افراد بیش از 22 نفر روزنامه نگار و حدود 17 نفر از اعضای سازمان های غیردولتی هستند.
این جمعیت خاطرنشان کرد، دولت بحرین در نوامبر 2011 اعلام کرد که سازمانهای غیر دولتی می توانند به بحرین بیایند، و در ژانویه 2012 نیز مدعی شد که تلاش می کند تسهیلات لازم را برای ورود شمار بیشتری از روزنامه نگاران به بحرین فراهم کند.
در بخش دیگری از این گزارش تأکید شده است: "سمیره رجب" سخنگوی رسمی دولت در 7 دسامبر 2012 دوباره اعلام کرد، به سازمان های مدافع حقوق بشر و رسانه هایی که "ارزیابی واقعی از بحرین می دهند" خوشامد می گوید؛ ولی با وجود این وعده های تکراری واقعیتها ثابت می کنند که دولت بحرین به دنبال دور کردن ناظران است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها