همه‌پرسی در غزه درباره وحدت ملی

همه‌پرسی در غزه درباره وحدت ملی
شنبه 16 دی 1391 - 13:04

صدها هزار نفر از ساكنان باريكه غزه، در چهل و هشتمين سالگرد تاسيس جنبش فتح شرکت كردند .

به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، فلسطینی های ساکن غزه عصر دیروز (جمعه) در این مراسم در حاليكه پرچم هاي زرد جنبش فتح را در دست داشتند، شعارهايي در حمايت از مقاومت و پايداري در برابر رژیم صهیونیستی سردادند .
روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" در سرمقاله امروز خود نوشت: ناظران سياسي برگزاري اين تظاهرات را آغاز مرحله جديدي براي تثبيت وحدت ملي و گامي مثبت در راستاي تحقق آشتي ملي مي دانند .
این روزنامه افزود: مسئولان جنبش مقاومت اسلامي (حماس) با شرکت در این همايش بزرگ، مسولان جنبش فتح را كه براي حضور در اين مراسم از كرانه باختري رود اردن به باريكه غزه آمده بودند3، تنها نگذاشتند.
القدس العربی تأکید کرد: حضور صدها هزار نفري مردم در اين همايش را نبايد  تنها به عنوان حمايت از جنبش فتح قلمداد كرد، چرا که اين همايش در واقع همه پرسي درباره تحقق وحدت ملي، كنار گذاشتن اختلافات و موانع موجود در اين مسير؛ و تاكيد بر راهكار مقاومت بود .
به نوشته این روزنامه، برگزاري مراسم سالروز تاسيس جنبش فتح در باريكه غزه به مثابه تيرخلاص به سمت رژيم صهيونيستي و تاكيد بر اصول ثابت فلسطين و در صدر آن حق بازگشت آوارگان فلسطيني و اخراج كامل اشغالگران از سرزمين فلسطين بود.
القدس العربی خاطرنشان کرد: نزديكي ميان دو قطب جامعه فلسطين يعني جنبش فتح و حماس تنها هنگامي رخ داد كه دو طرف به طور جدي درصدد گنار گذاشتن اختلافات و آغاز فصل نويني از روابط ، تفاهم و هماهنگي بودند .
در بخش دیگری از این مطلب آمده است؛ از سال 2007، این نخستین بار است كه پرچم حماس در رام الله ، الخليل ، جنبين و طولكرم و در مراسم سالروز تاسيس جنبش حماس به اهتزاز در مي آيد؛ و پرچم جنبش فتح نیز در شهرهاي باريكه غزه برافراشته مي شود

پربیننده ترین خبرها