واکنش شدید مقتدی صدر به اظهارات معاون صدام

واکنش شدید مقتدی صدر به اظهارات معاون صدام
شنبه 16 دی 1391 - 16:29

رهبر جریان صدر در عراق، از تظاهرکنندگان عراقی خواست سخنان عزت الدوری معاون صدام و رهبر کنونی حزب سرنگون شده بعث را محکوم کنند و از فتنه های طایفه ای بر حذر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از خبرگزاری السومریه عراق، مقتدی صدر هدف از سخنان عزت الدوری در شرایط فعلی را سوق دادن عراق به سمت فتنه طایفه ای قلمداد کرد.
صدر، صبح امروز در بیانیه ای که خبرگزاری السومریه  آن را منتشر کرده، آورده است: "به برادران تظاهرکننده عراقی توصیه می کنم که برای نزدیک شدن دیدگاه ها و خاموش کردن آتش فتنه، اظهارات عزت الدوری را محکوم کنند تا این تظاهرات، یک اقدام صرفاً "عراقی" باشد، نه یک تظاهرات بعثی با هدف گسترش طایفه گری در عراق".
صدر افزود: " قاطعانه می گویم که این تظاهرات، نمایشنامه ای طراحی شده از سوی برخی دست های پشت پرده است که این سناریو را در سایه اختلافات و فتنه ها و بحران های کنونی در عراق برای مردم این کشور به اجرا گذاشته اند".
مقتدی صدر، ظهور عزت الدوری در برخی از شبکه ها را در شرایط فعلی عراق، اقدامی با هدف "سوق دادن عراق به سمت طایفه ای" دانست.
رهبر جریان صدر در این بیانیه از ارتش عراق خواست که این فریادهای وقیحانه را سرکوب کند و اقدامی مخلّ وحدت انجام ندهد و خود را از تفکرهای عجیب وخرابکارانه دور نگاه دارد.
مقتدی صدر تاکید کرد: "در صورتی که دولت عراق برای بازداشت عزت الدوری یا کشتن وی تلاش جدی نکند، ما به عنوان سربازان خداوند در زمین و بدون دخالت نیروهای امنیتی، این اقدام را به خواست خدا انجام خواهیم داد".
یادآور می شود، عزت الدوری در پیامی ویدیوی که از شبکۀ سعودی العربیه پخش شد، نخست وزیر عراق را متهم کرد که کشور را به سوی هرج و مرج و تجزیه پیش می برد.
الدوری مدعی شده است که به عراق بازگشته و پیام خود را به استان بابل ارسال می کند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها