ائتلاف صهیونیست های مخالف برای شکست نتانیاهو

ائتلاف صهیونیست های مخالف برای شکست نتانیاهو
شنبه 16 دی 1391 - 21:30

وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل ائتلافی علیه نخست وزیر فعلی برای جلب آرای صهیونیست های "ناامید از تغییر" شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،" تزيپي ليوني" وزير خارجه پیشین و رئیس حزب "جنبش" اسرائیل به مخالفان پيشنهاد کرد، برای ممانعت از پیروزی حزب بنیامین نتانیاهو در انتخابات، یک "ائتلاف" تشكیل دهند.
انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی 22 ژانویه برگزار خواهد شد و نظرسنجي ها از پیشتازی حزب نتانیاهو حکایت دارد.
ليوني كه حزب "جنبش" را اخیرا تاسيس كرده است، " شلي ياخيموويچ " رييس حزب كار و "يائير لاپيد" رييس حزب "يش اتيد" را به تشکیل ائتلاف فرا خواند.
وي اظهار داشت: اگر راي دهندگان ما را متحد ببينند، همه كساني كه از ايجاد تغيير نااميد شده اند، پای صندوق هاي راي حاضر می شوند و آن گاه مي توانيم تشكلي قوی تر از تشكل "لیكود-اسراييل بیتنا" (ائتلاف نتانیاهو و لیبرمن) تشكيل دهيم. 
تشكل ليكود به رياست نتانياهو و حزب تندروي"اسراييل بیتنا" به رياست اويگدور ليبرمن وزیر خارجه مستعفی، فهرست واحدي براي انتخابات ارائه داده اند.
شلي ياخيموويچ با استقبال از پيشنهاد ليوني، از همه احزاب ميانه رو خواست تا به مخالفت با مشاركت در کابینه آتی نتانياهو پايبند باشند. از سوی دیگر يائيرلاپيد هم اعلام كرد كه در روزهاي آتي با دو رهبر مخالف ديدار می كند، اما به عدم مشاركت در حكومت نتانياهو پایبند نخواهد بود.
نظرسنجي هاي اخير، از احتمال دست يافتن فهرست "ليكود-اسراييل بیتنا" به 34 تا 36 كرسي، حزب كار به 16 تا 18 كرسي، حزب "جنبش" به 9 تا10 كرسي و حزب "يش اتيد" به 9 الي 11 كرسي در پارلمان آیندۀ "اسرائیل" حکایت دارد. 

پربیننده ترین خبرها