اندیشمند مسیحی مصر، تشریح کرد:

هراس شیوخ خلیج فارس از انقلاب های عربی

هراس شیوخ خلیج فارس از انقلاب های عربی
شنبه 16 دی 1391 - 21:44

العالم - اندیشمند قبطی مصری، گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از اخوان المسلمین نمی ترسند، بلکه هراس آنها از تفکر انقلابی مصر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رفیق حبیب " اندیشمند قبطی مصری که زمانی معاون دبیرکل حزب "آزادی و عدالت" وابسته به جماعت اخوان المسلمین بود، در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک نوشت: پیش از این بیشتر تحلیلگران گروه های اسلامگرای مصر را با کشورهای حاشیه خلیج فارس مرتبط می دانستند و معتقد بودند که کشورهای نفت خیز عربی با حمایت از گروه های اسلامگرا به دنبال نفوذ در مصر هستند. آنها اخوان المسلمین را مرتجع نام می نهادند.
رفیق حبیب، افزود: اما امروزه و به دنبال موضع گیری کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه اخوان المسلمین، نادرستی این تحلیل ها به اثبات رسیده و بر همگان مشخص شده است که اخوان المسلمین آلت دست کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج فارس نیست، بلکه افکار این گروه براساس پیشرفت، توسعه مدنی و رهایی از وابستگی به غرب استوار است و این تشکل، به نماینده جنبش استقلال مدنی در منطقه تبدیل شده است.
اندیشمند قبطی مصری خاطر نشان کرد: اخوان المسلمین تهدیدی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست. انقلاب مصر، یک رویداد تاریخی بود که ممکن است به تغییرات گسترده ای در کلیه کشورهای عربی و اسلامی بینجامد، به همین دلیل مشاهده می کنیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس از نیروهای لیبرال و سکولار بیمی ندارند، زیرا می دانند که جریان های مذکور نمی توانند تغییرات واقعی به وجود بیاورند.
این شخصیت مسیحی، افرادی را گروه های اسلامگرا را وابسته به کشورهای خلیج فارس می دانند، به بازنگری در افکارشان دعوت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها