ترکیه به "موصل" چشم طمع دارد

ترکیه به
يکشنبه 17 دی 1391 - 10:03

بغداد، العالم - یک عضو ائتلاف دولت قانون، از طرح آنکارا برای انضمام موصل به ترکیه با هدف تجزیه عراق خبر داد.

"عبدالحلیم الرهیمی" به شبکه خبری العالم، گفت: برخی کشورهای منطقه مردم را به تظاهرات در استان الانبار تحریک کردند و در امور داخلی عراق مداخله می کنند و برای ایجاد هرج و مرج می کوشند؛ و آن گاه دولت را به طایفه گرایی متهم می نمایند، زیرا نمی خواهند عراق به ثبات دست یابد.
عضو ائتلاف دولت قانون عراق افزود: در تظاهرات استان الانبار بسیاری از حقایق برملا شد؛ پرچم های جبهه تروریستی النصره سوریه، مخالفان مسلح موسوم به ارتش آزاد عراق، تصاویر صدام که میلیونها عراقی را به قتل رساند، تصاویر اردوغان که هدفش تجزیه عراق است و می کوشد موصل را با همکاری برخی چهره های سیاسی عراقی به ترکیه ملحق سازد، در این تظاهرات برافراشته شد.  
الرهیمی ادامه داد: برخی کشورهای منطقه مانند ترکیه، قطر و عربستان با حمایت مالی از مزدورانشان اقدامات تحریک آمیز سیاسی  انجام می دهند.
عضو ائتلاف دولت قانون، تصریح کرد: حمله به "صالح المطلک" که از اهالی منطقه الانبار است، بهترین دلیل بر وجود دست های پنهان خارجی در تظاهرات می باشد و نشان می دهد برخی افراد مرتبط با جبهه النصره، القاعده و تروریستها، تظاهرات را هدایت می کنند.
وی با اشاره به مثلث خطرناک "ترکیه، قطر و عربستان"، اردوغان را فردی منفور نزد مردم ترکیه دانست و یادآور شد: ترکیه در آرزوی سلطه بر منطقه و احیای عثمانی نوین است.  
الرهیمی درباره این که آیا انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام باعث جلوگیری از فروپاشی سیاسی عراق و حفظ کشور در برابر خطر تجزیه طایفه ای می شود، گفت: چنین اقدامی مشکلات را حل نمی کند و جناح های سیاسی باید با توافق میان یکدیگر مشکلات را حل نمایند.  
01-19-49
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها