تشکیل کارگروه "الجزیره" برای فتنه انگیزی در عراق

تشکیل کارگروه
يکشنبه 17 دی 1391 - 12:03

سازمان اطلاعات قطر ضمن برقراری تماس هایی با روزنامه نگاران عراقی درصدد تشکیل یک گروه کاری برای فعالیت رسانه ای برضد دولت عراق در راستای دامن زدن به جنگ طایفه ای ضد شیعیان به شیوۀ برنامه ریزی شده و غیرعلنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دولت قطر چندین اتاق را در هتل های مجلل برای اقامت روزنامه نگاران و اصحاب رسانه عراق اختصاص داده و قصد دارد با ارائه خدمات و پیشنهادهای اغواکننده، آنها را به حضور در شبکه الجزیره و ارائه اخبار و گزارش بر ضد دولت عراق تشویق کند.
به نوشتۀ خبرگزاری عراقی "براثا"، شبکه الجزیره قطر با تهیه و پخش اخبار و گزارش های تحریک آمیز و دروغین، در متشنج کردن اوضاع کشورهایی که شاهد انقلاب بوده اند، موفق بوده و در بحرانی کردن اوضاع در این کشورها ایفای نقش کرده است.
این شبکه قطری در ماه های اخیر همه توجه خود را به رویدادها و اوضاع سوریه متمرکز کرده است؛ اما رویدادهای اخیر عراق و طرح منطقه ای برای ایجاد جنگ طایفه ای در این کشور، موجب شده است که به تازگی حوادث عراق نیز در کانون توجه این شبکه قرار گیرد.
به نظر می رسد که شبکه الجزیره قصد دارد با هدف تکرار سناریوی سوریه در عراق و در راستای تامین خواسته های اربابان خود، این بار نیز با رویکردی جدید به پخش اخبار و گزارش های ساختگی از اوضاع عراق بپردازد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها