پیشنهاد بشار اسد برای حل بحران سوریه 2

يکشنبه 17 دی 1391 - 14:15

به گفته رییس جمهور سوریه، دولت این کشور هیچ گاه راهكار امنيتي را براي حل بحران اين كشور انتخاب نكرده و با راهكار سياسي از طريق گفتگو مخالفت نكرده است. اما كساني كه فقط از راه كار سياسي سخن مي گويند ، اقدامات تروريستي را ناديده مي گيرند.

بشار اسد در سخنرانی مهم خود که هم اکنون در دمشق در حال انجام است، با تاکید بر فراگیر بودن گفتگوها، افزود: با همه كساني كه با من در سياست مخالف باشند ، مذاكره مي كنيم. دولت خواستار گفت وگوي فراگير است كه به وحدت سوريه و نابودسازي ترويسم متعهد باشد. قانون اساسي جديد صادره از كنفرانس گفت وگو براي همه پرسي به ملت عرضه خواهد شد و دولت به آن پايبند خواهد بود.
به گفته اسد، بخش دیگر راهکار اجرایی، عفو عمومي همه مجرماني است كه جرائم معمولی مر تكب شده اند.
اسد تاکید کرد: ميثاق ملي نشات گرفته از گفتگو به همه پرسي گذاشته مي شود. اين طرح شامل عفو عمومي با حفظ حقوق مدني افراد مورد عفو مي شود. اما در مبارزه با تروريسم ، سستي نخواهيم كرد و در برخورد با تروريسم قاطع خواهيم بود.
اسد در ادامه راه حلي مبتني بر تعهد كشورها به توقف تامين هزينه، مسلح سازي و پناه دادن به افراد مسلح ارائه داد.
وي خواستار برگزاري كنفرانس گفت وگوي ملي و پس از آن توقف عمليات نظامي در سوريه شد و تصریح کرد: رويدادهاي سوريه فرصتي براي انتقال شمار زيادي از تروريستها به منظور تبديل سوريه به صحنۀ به اصطلاح "جهاد" بود. اما پس از شكست افراد مسلح، آنها به پشت جبهه منتقل و تكفيري ها به جاي آنها آورده شدند.   
اسد در تبیین طرح خود، خواستار توقف عمليات تروريستي به منظور تسهيل بازگشت آوارگان و پس از آن توقف عمليات نظامي شد و تاکید کرد: ما از مقاومت در برابر دشمن واحد حمايت مي كنيم.
رییس جمهور هسوریه همچنین با اشاره به برخی تلاش ها برای وارد کردن فلسطینیان به بحران سوریه گفت: هر گونه تلاش براي واردكردن فلسطيني ها به رويدادهاي سوريه به هدف منحرف كردن اذهان از دشمن واقعي، محکوم به شكست است.
 
ادامه دارد ..
 

پربیننده ترین خبرها