هشدار مالکی درباره خطر طرفهای منطقه ای

هشدار مالکی درباره خطر طرفهای منطقه ای
يکشنبه 17 دی 1391 - 18:46

نخست وزير و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با هشدار درباره خطر اتکا به طرفهای منطقه ای، عراقی ها را به وحدت دعوت کرد.

نوري مالكي در سخنراني امروز (يكشبنه) به مناسبت نود و دومين سالروز تاسيس ارتش عراق، با تاكيد بر اهمیت وحدت، گفت: سياستمداران نبايد عامل تهديد و ارعاب ارتش شوند؛ و ارتش هم تا زماني كه به وظايف قانوني اش عمل مي كند نبايد از چيزي بهراسد.
مالکی در این مراسم که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تأکید کرد: ارتش و پليس و نيروهاي امنيتي همگي سرگرم مقابله با حملات تروريستي خونين هستند، و نبايد از سوی طرفهای سیاسی تهدید شود.
نخست وزير عراق با تاكيد بر اين كه مسائل سياسي نبايد در عزم افسران، سربازان و پليس خللي ايجاد كند، خواستار مجازات عاملان آلوده كردن ارتش به مسايل سياسي شد.
مالكي تأکید کرد: ما خواهان عمران، سازندگي و اتحاد هستيم ولي اين امور در صورت دخالت بيگانگان در امور داخلي كشور محقق نخواهد شد زيرا اهداف و آرمان هاي ما با منافع آنان منافات دارد.
وي خاطرنشان كرد: وابستگی و تکیه کردن به برخي كشورهاي منطقه نيز نتيجه اي جز ويراني و مصيبت براي عراق ندارد؛ و بهتر است ما براي خدمت به كشور خود -و نه اتكا به ساير كشورها -متحد شويم .
مالكي خطاب به مردم عراق گفت: امروز در آستانه يك انتخاب دشوار قرار داريد؛ و لازم است همگي از اين آزمون سربلند خارج شويم، و اين امر فقط در سايه همبستگي و نفي دخالت بيگانه محقق خواهد شد. 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها