فتح و حماس یک گام به آشتی ملی نزدیک شدند

فتح و حماس یک گام به آشتی ملی نزدیک شدند
دوشنبه 18 دی 1391 - 10:34

غزه (العالم) - مسئولان جنبش هاي فتح و حماس بر لزوم برداشتن گام هاي عملي براي پايان دادن به اختلافات داخلي فلسطين تاكيد كردند.

" خليل ابو ليلي" از مسئولان جنبش حماس در مصاحبه با شبكه خبري العالم، در خصوص برقراری آشتی ملی میان جنبش های حماس و فتح گفت: اجراي توافق هاي حاصله ميان گروه های فتح و حماس موجب خواهد شد تا شهروندان فلسطيني احساس كنند كه آشتي ملی در فلسطین درحال تحقق است.
به گزارش خبرنگار العالم از غزه، جنبش هاس فتح و حماس، تنها راه حفظ فضاي مثبت در روابط ميان اين دو جنبش به ويژه پس از همكاري دو طرف در برگزاري مراسم سالروز تاسيس حماس در كرانه باختري و نيز برگزاري مراسم سالروز تاسيس جنبش فتح در غزه را برداشتن گام هاي عملي و ملموس در زمينه پايان دادن به اختلافات داخلي برشمردند.
اعلام تمايل جنبش هاي حماس و فتح براي پايان دادن به اختلافات داخلي فلسطين درشرايطي صورت گرفته كه مصر دو طرف را به برگزاري نشست های گفتگوي ملي در قاهره دعوت كرده است.
"فيصل ابو شهلا" از مسئولان جنبش فتح نیز در این زمینه درمصاحبه با شبكه العالم گفت: آشتي ملي فلسطيني يك وظيفه و مسئوليت بزرگ بر دوش مسئولان جنبش هاي فتح و حماس است و برقراري آن براي پايان يافتن اشغالگري رژيم صهیونیستی و تشكيل كشور فلسطين در سرزميني كه جامعه بين الملل آنرا به رسميت شناخته، ضروري است.
وي افزود: با تحقق آشتي ملي فلسطيني، زمينه براي پايان يافتن اشغالگري صهیونیست ها در سرزمين فلسطين و تشكيل كشور فلسطين فراهم مي شود.
بر اساس این گزارش، ديگر گروه هاي فلسطيني نيز همانند مردم این کشور درباره پيشرفت موضوع آشتي ملي تاکید دارند و درباره این مساله بسيار خوش بينند و اميدوارند كه با برقراري آشتي ملي ميان گروه ها، فلسطيني ها به قضيه اصلي خود يعني مقاومت در برابر رژيم اشغالگر صهیونیستی و آزادي سرزمين خود و سروسامان دادن به وضعيت داخلي فلسطين بپردازند.
 
1/6- tok
 
 

پربیننده ترین خبرها