استقبال مخالف سوري از سخنان بشار اسد

استقبال مخالف سوري از سخنان بشار اسد
دوشنبه 18 دی 1391 - 12:26

دمشق ( العالم ) - دبیر کل حزب ملی جوانان سوریه به عنوان یکی از احزاب مخالف گفت: بشار اسد در سخنرانی روز یکشنبه خواست های مردم سوریه و حتی مخالفان را مطرح کرد.

"ماهر مرهج" در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: بشار اسد سخنان جدی ایراد کرد و راه را برای مذاکره با افراد مسلح مشروط بر خلع سلاح شدن آنها ، گشود.
وی در ادامه با اشاره به دخالت های کشورهای غربی – عربی در بحران سوریه ، تاکید کرد:  تشکیل دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات آزاد از ابتدا بخشی از خواست های ما (گروه های مخالف) بود اما شرایط  و توطئه های بین المللی قدرتمندتر از انجام اصلاحات و ایجاد تغییرات داخلی سوریه شد.
وی افزود: زمانی که ارتش سوریه ماموریت خود را در نابودی تروریست ها انجام دهد، مخالفان مسالمت جو(غیر مسلح)، مسئولیت های خود را برای سازندگی کشور و انتقال مسالمت آمیز قدرت آغاز خواهند کرد.
مرهج با اشاره به وضعیت گروه های مسلح مخالف سوریه (تروریست ها) پس از حل بحران این کشور، تاکید کرد: به دلیل آن که این گروهها به راه حل های سیاسی اعتقادی ندارند، از صحنه سیاسی آینده سوریه حذف خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: ما هم اکنون در مرحله حل بحران سوریه هستیم و به عنوان بخشی از مردم سوریه، مسئول ایجاد نظام دموکراسی هستیم که طی دهه های آتی بر سوریه حکومت خواهد کرد؛ بنابراین هرکس تمایل دارد بخشی از این نظام دموکراتیک باشد، باید پیشنهادات خود را چه در داخل یا خارج مطرح کند.
tt-6-16:41
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها