قهرمان ملی بحرین به حبس محکوم شد

قهرمان ملی بحرین به حبس محکوم شد
دوشنبه 18 دی 1391 - 21:30

دیوان عالی بحرين در ادامه صدور احکام برضد شهروندان بحرینی، "محمد ميرزا" عضو تيم ملی رزمی جوجيتسو اين كشور را به حبس محكوم كرد.

معصومه المهدي همسر محمد ميرزا امروز (دوشنبه) در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: محمد با شركت در مسابقات جهاني توانست پرچم بحرين را بالاي سر ببرد و مدال هاي طلای بسياري را براي كشورش به ارمغان آورد و به مربي ماهري در اين رشته ورزشي نيز تبديل شد.
المهدي افزود: مسئولان بحرين اتهام ناروای "ربودن يك مأمور پليس" را به محمد و 9 نفر ديگر وارد كرده اند در حالي كه محمد به هيچ وجه اين 9 نفر را نمي شناسد.
وي گفت: محمد به همراه اين 9 نفر در دادگاه نظامي محاكمه و به 20 سال حبس محكوم شده بود و اين حكم در دادگاه تجديد نظر به 15 سال كاهش يافت و سرانجام دادگاه عالي همه آن 9 نفر را تبرئه و محمد را به 10 سال حبس محكوم كرد.  
همسر محمد ميرزا افزود: محمد فقط به ورزش مي پرداخت و با امور سياسي كاري نداشت .
معصومه المهدي خاطرنشان كرد: محمد يك روز براي خريد از خانه بيرون رفت و نيروهاي امنيتي وي را ربودند و ما از سرنوشت وي بي اطلاع بوديم. هنگامي كه از نهادهاي مربوطه جوياي سرنوشت وي شديم، از دادن اطلاعات امتناع كردند تا اينكه يك روز دادگاه نظامي با ما تماس گرفت و زمان محاكمه محمد را به ما ابلاغ كرد و هنگامي كه ما محمد را در دادگاه ديديم، آثار شكنجه روي صورت و دستانش نمايان بود.
نكته جالب اينكه معصومه المهدي همسر محمد ميرزا نيز از كار اخراج شده و  محمد هم از شركتي كه در آن كار مي كرد، اخراج و مجوز مربيگري جوجيتسو وي نيز لغو شده است .
المهدي در مصاحبه با العالم خطاب به مسئولان رژيم بحرين گفت: دستگاه قضائي بحرين احكام ناعادلانه صادر مي كند و سرنوشت مردم را به بازي مي گيرد.
وي افزود: صدور حكم 20 سال حبس سپس تخفيف حكم به 15 سال و نهايتاً به 10 سال شك و ترديدها درباره عملكرد دستگاه قضائي را افزايش مي دهد.
همسر محمد ميرزا گفت: فردي مانند محمد كه با تلاش هاي مجدانه پرچم بحرين را در مجامع ورزشي جهان بالا برده و براي كشور افتخار آفريده است، نبايد با اتهامات ناروا زنداني و چنين حكم ظالمانه اي در حق وي صادر شود.
المهدي افزود: محمد يك و نيم سال پيش هنگامي كه فرزندش شش ماهه بود، ربوده شد و فرزندش هم اكنون دو ساله است و تاكنون فقط 2 بار پدر خود را - آن هم دست بسته و در لباس زندان- ديده است .

پربیننده ترین خبرها