هشدار سياستمدار سوداني به ائتلاف مخالفان

هشدار سياستمدار سوداني به ائتلاف مخالفان
سه شنبه 19 دی 1391 - 23:13

قاهره (العالم) ـ سياستمدار سوداني به ائتلاف مخالفان اين كشور، در باره عواقب هر گونه توسل به اقدامات مسلحانه عليه دولت هشدار داد.

"ايمن شبانه" معاون مدير مركز مطالعات سوداني در دانشگاه قاهره روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم، نيروهاي ائتلاف مخالفان را به امضاي سند "فجر جديد" به منظور ضربه زدن به ثبات و وحدت سودان متهم كرد.
وي گفت: اين سند حامل نشانه هاي خطرناكي با هدف "سرنگوني نظام عمر بشير" از طريق كمك گرفتن از نيروهاي منطقه اي و خارجي است كه براي تسلط بر ثروت و منابع اين كشور تلاش مي كنند.
شبانه با انتقاد از رييس جمهوري اوگاندا كه به تلاشهاي خود براي تقسيم و تجزيه سودان به كشورهاي كوچك تر ادامه مي دهد، افزود: امضاي اين سند در كامپالا پايتخت اوگاندا تحت نظارت "بيووري كاگوتا موسوني" رييس جمهوري اين كشور صورت گرفته كه از بزرگترين حاميان جدايي جنوب سودان است.
وي به مخالفان درباره تبعات اين سند هشدار داد و با تاكيد بر اينكه اين امر موجب چنددستگي و تفرقه در كشور مي شود، خواستار گفتگوي ملي ميان حكومت و مخالفاني شد كه خواهان تغيير و اصلاح هستند.
معاون مدير مركز مطالعات سوداني در دانشگاه قاهره تاكيد كرد كه برخي نيروهاي لائيك و قومي و اسلامگرا در داخل گروههاي مخالف هستند كه بر رسيدن به قدرت و سرنگوني حكومت عمر بشير از طريق كمك گرفتن از خارج از جمله هم پيمانان منطقه اي و در راس آنها اوگاندا و يا هم پيمانان غربي از جمله آمريكا توافق كرده اند.
وي گفت: اين طرفها براي تقسيم كشور به منظور تسلط بر ثروت سودان تلاش مي كنند.
18:06
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها