درگیری در اردوگاه آوارگان سوری در اردن

درگیری در اردوگاه آوارگان سوری در اردن
چهارشنبه 20 دی 1391 - 10:18

درگیری در اردوگاه آوارگان سوری در اردن به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت، به مجروح شدن 7 تن از کارمندان اردنی انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس اردن اعلام کرد 7 نفر از کارمندان امدادگر عصر دیروز (سه شنبه)  در جریان درگیری در اردوگاه "الزعتری" مجروح شدند.
دلیل این درگیری‌ها کمبود مواد غذایی و سوخت اعلام شده است.
آوارگان سوری که با آغاز درگیری ها و حملات عناصر مسلح و گروه های تروریستی مجبور به ترک خانه و محل سکونت خود شده اند، اکنون در اردوگاه‌هایی در برخی مناطق مرزی و یا خارج از مرز سوریه اسکان یافته اند.
ساکنان اردوگاه الزعتری در اردن که مدتها است از کمبود امکانات و مواد غذایی رنج می برند؛ عصر دیروز به انبار برنامه جهانی غذای سازمان ملل حمله کرده و محتویات آن را غارت کردند.
آوارگان سوری که به دلیل بی توجهی مسئولان اردوگاه به کمبودهای آنان خشمگین بودند، شیشه های چند خودرو را نیز شکستند.
با شدت گرفتن درگیری ها نیروهای ویژه و ضد شورش اردن وارد عمل شده و اردوگاه را تحت کنترل خود در آوردند.
بارش شدید باران طی روزهای اخیر موجب آب گرفتگی 500 چادر در اردوگاه الزعتری شد و مشکلات بسیاری را برای ساکنان این اردوگاه که از کمترین امکانات بی بهره هستند به وجود آورد.
تشدید مشکلات ساکنان این اردوگاه و دیگر آوارگان سوری در مناطق مختلف به ویژه با رسیدن فصل سرما، درحالی است که برخی کشورها مانند قطر، عربستان، و ترکیه برای سرپوش گذاشتن بر حمایتهای تسلیحاتی و مالی خود از گروه های تروریستی و مسلح در سوریه؛ مدعی شده اند که در حال امداد رسانی و کمک و جمع آوری پول برای آوارگان سوری هستند.

پربیننده ترین خبرها