انتقاد مفتی اهل سنت عراق از تظاهرکنندگان الانبار

انتقاد مفتی اهل سنت عراق از تظاهرکنندگان الانبار
پنج‌شنبه 21 دی 1391 - 13:08

بغداد(العالم)- مفتی اهل سنت و جماعت عراق با اشاره به اعتراض های دامنه دار در استان هاي الانبار، صلاح الدين و موصل، نسبت به توطئه عليه اين كشور از طريق ايجاد فتنه هاي طايفه اي هشدار داد.

شيخ مهدي الصميدعي روز پنجنشبه به شبكه خبري العالم گفت: چرا تظاهركنندگان كه خواستار آزادي زندانيان هستند تصاوير رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و پرچم ارتش آزاد سوريه را به اهتزاز درآوردند و دشنامهايي دادند كه جامعه عراق از آن راضي نيست.
دولت بغداد برخي خواسته هاي معترضان از جمله آزادي شماري از زندانيان زن را محقق كرد و مجلس نيز خواسته هاي آنها مانند قانون عفو سراسري و لغو ماده چهارم قانون مبارزه با تروريسم را مورد بررسي قرار داد.
از سويي اين اقدام دولت و مجلس عراق مورد اعتراض بازماندگان قربانيان جنايت رژيم بعث قرار گرفت و كميته شهدا با صدور بيانيه اي خواسته هاي مزبور را بي حرمتي به خون شهدا دانست.
محمد الهنداوي رييس كميته شهدا، قربانيان و زندانيان وابسته به مجلس عراق به خبرنگاران گفت: ما با چنين دعوتهايي مخالفيم چون به نفع قاتلان و جنايتكاران بعثي، صدامي و القاعده است. 
همچنين يك كميته از سوي دولت به منظور بررسي خواسته هاي معترضان تشكيل شد كه نمايندگان مجلس آن را اقدامي مثبت دانسته و بر لزوم حل قانوني بحران كنوني تاكيد كردند.
وليد الحلي نماينده مجلس از فراكسيون دولت قانون به العالم گفت: ما با هر گونه خواسته قانوني و بر حق موافقيم و از آن حمايت مي كنيم اما با آزادي بعثي ها و جنايتكاران مخالفيم.  
برخي نمايندگان خواستار تشكيل چند كميته و اعزام آن به استانهاي مزبور به منظور استماع خواسته هاي معترضان شده و چنين اقدامي را به نفع وحدت عراق و مقابله با توطئه ها دانستند. 
tt-9-23:06
 
 

پربیننده ترین خبرها