رشوه پارلمان انگلیس به رژیم آل خلیفه

رشوه پارلمان انگلیس به رژیم آل خلیفه
پنج‌شنبه 21 دی 1391 - 23:18

لندن (العالم) – گزارش اخیر کمیسیون سیاست خارجی پارلمان انگلیس درباره روابط لندن - دوحه به سبب جانبداری از رژیم آل خلیفه، بی طرف نبودن انگلیس در زمینه حقوق بشر را بر همگان ثابت کرد.

خبرنگار العالم از لندن گزارش داد، در بیشتر بندهای این گزارش 36 بندی پارلمان انگلیس به مواضع رژیم آل خلیفه پرداخته شده است به صورتی سازمان های مدافع حقوقی بشر و اعضای کمیسیون حقوق بشر پارلمان انگلیس آن را خالی از دیدگاه های مخالفان رژیم بحرین دانسته و این گزارش را به مثابه رشوه  پارلمانی به رژیم آل خلیفه برای پشتیبانی از منافع انگلیس توصیف کرده اند.
"اریک اوبری" رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس اعیان انگلیس روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: فکر می کنم مخالفان(انقلابیون بحرینی)  به حق از جانبداری کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس از دولت بحرین (رژیم آل خلیفه) نگران هستند، زیرا این کمیسیون دلایل بسیار مهمی که از سوی مخالفان ارائه شده بود را نادیده انگاشته است.
وی تاکید کرد: در حالی که کمیسیون سیاست خارجی پارلمان انگلیس باید با مدنظر قرار دادن دلایل مخالفان (انقلابیون بحرینی)، گزارشی متعادل ارائه می کرد؛ رعایت نکردن این مساله سبب شده که این گزارش به گونه ای به نظر برسد که هیچ دلایل دیگری وجود ندارد.
نگرانی شخصیت ها و گروه های حقوقی از جانبداری پارلمان انگلیس از مواضع رژیم آل خلیفه و نادیده گرفتن دلایل انقلابیون بحرینی، سبب شد که کمیسیون سیاست خارجی اعلام کند اواخر تابستان آینده گزارش دیگری صادر خواهد کرد .. این کمیسیون علت این تاخیر را دلایل فنی در دریافت گواهی ها اعلام کرد.
"جِرِمی کوربن" نماینده پارلمان انگلیس نیز در همین زمینه به شبکه العالم گفت: این شیوه صدور گزارش بی سابقه است، زیرا معمولا کمیسیون پارلمانی همه دلایل مکتوبی را که در اختیار دارد به اطلاع عموم می رساند، آن گاه شمار محدودی را برای ارائه گواهی شفاهی دعوت می کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر آرای سازمان حقوقی نظیر سازمان عفو بین الملل نیز نادیده گرفته شده؛ و موضوع خطرناک تر و مهم تر این است که مخالفان(انقلابیون بحرینی) و خانواده های کسانی که در تظاهرات مسالمت آمیز به دست نیروهای آل خلیفه کشته شده اند، کاملا نادیده گرفته شده اند.
چندی پیش و با آغاز تشکیل پرونده پارلمان انگلیس برای تحقیقات در خصوص مسائل عربستان، مسئولان سعودی تهدید کرده بودند که در روابط خود با انگلیس تجدید نظر خواهند کرد؛ آنها مخالفت خود را با هرگونه دخالت خارجی در امور کشورشان اعلام کردند.
جرمی کوربن در این خصوص به شبکه العالم گفت: من از تحقیقات پارلمان انگلیس در خصوص روابط با بحرین و عربستان حمایت می کنم، زیرا عربستان بزرگ ترین خریدار سلاح از انگلیس است و دولت انگلیس روابط مستحکمی با این کشور دارد؛ به همین سبب بر روی نقض حقوق بشر در عربستان چشم می بندد. از سوی دیگر انگلیس می خواهد از بحرین یک هم پیمان سیاسی و نظامی اساسی برای خود بتراشد به همین سبب نقض حقوق بشر در این کشور و دخالت های عربستان برای حمایت از رژیم آل خلیفه بر ضد مردم این کشور را نادیده می گیرد.
10-11:08
26
 

پربیننده ترین خبرها